خبرهای داغ:
سردار جلالی شهادت دکتر فخری زاده، ترور این دانشمند شهید را نتیجه سیاست لبخند به دشمن عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۹۵۶۷۴
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه در سالگرد شهادت دکتر محسن فخری زاده در پیامی نوشت: یکسال از به شهادت رسیدن یکی از فرزندان شایسته انقلاب، که دست جنایتکار استکبار جهانی برای ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور وی را مورد هدف قرار داد، می‌گذرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این پیام افزود: دکتر محسن فخری زاده را تا قبل از شهادت، کمتر کسی می‌شناخت و چه بسا بسیاری از جنبه‌های شخصیتی، علمی و خدمات و اقدامات وی در راه اعتلای ایران زمین همچون رازی سر به مهر باقی بماند.

سردار جلالی در پیام خود آورده است: وی از جمله مجاهدان مخلص انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد. اما در اهمیت و بزرگی و تاثیرگذاری این مرد بزرگ همین بس که برای مهار اندیشه‌اش، یکی از پیچیده‌ترین ترور قرن طراحی و اجرا شد.

در ادامه این پیام آمده است: حرکت علمی وی در راستای اقتدار آفرینی، تمدن سازی و نوآوری در خدمت مردم، همچون خاری در چشم استکبار و به شهادت رساندنش مهر تأییدی بر خباثت و ددمنشی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بود که بار دیگر نیت شوم آنان را برملا کرد. ترور شهید فخری زاده نماد ناکارآمدی برجام و سیاست لبخند به دشمن است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیام خود یادآور شد: بیست سال زندگی در سایه ترور برای امنیت و رفاه مردم، بدون شک چراغ راه جوانان نخبه‌ای است که وی در سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع تربیت کرد تا پشتوانه‌ای عظیم برای ارتقای توان دفاعی کشور برابر تهدیدات نوین پرتوی، زیستی و شیمیایی باشند. به راستی که وی یک دانشمند تمام عیار هسته‌ای و پدافندی است.

سردار جلالی در این پیام تاکید کرد: فخری زاده به حق سردار شهید پدافند غیرعامل است و ما در سازمان پدافند غیرعامل کشور هیچگاه تلاش‌های وی را در عرصه دفاع بیولوژیک به ویژه در زمینه ساخت تجهیزات پیشرفته مانند آزمایشگاه سیار سطح ۳ ایمنی زیستی، تولید کیت‌های تشخیصی و واکسن کرونا و همچنین در عرصه پدافند نوین به عنوان مبدع صنعت پدافند غیرعامل در حوزه‌های CBRNE هرگز از یاد نخواهیم برد.

در ادامه این پیام آمده است: در سالگرد شهادت این دانشمند انقلابی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره وی و همه شهدای انقلاب اسلامی، اعلام می‌داریم که بی‌شک دانشمندان، استادان و دانش‌پژوهان کشور، به‌رغم وجود دشمنی دشمنان، ‌ راه فخری زاده‌ها را ادامه خواهند داد و خون این شهدای انقلاب اسلامی عامل اتحاد و انسجام ملت در ایستادگی در برابر دشمنان به‌ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد و مسببان این ترور شوم، تاوان سختی پرداخت خواهند کرد.

شهید محسن فخری زاده هفتم آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند در یک عملیات تروریستی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات