خبرهای داغ:

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: حضور در مدارس اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای حضور دانش آموزان در مدارس لفظ اختیار و اجبار را به کار نبردیم و با مدیرانی که حضور در مدارس را اجباری کنند برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۵۶۳۰
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

کوروش مودت روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: بر اساس شیوه نامه بازگشایی مدارس، به مدیران ابلاغ کردیم که دانش‌آموزان را برای حضور در مدارس مجبور نکنند.

وی با بیان اینکه هر دانش‌آموز می‌تواند یک تا سه روز در مدرسه حضور پیدا کند افزود: بر اساس بازدیدهایی که داشتیم استقبال دانش‌آموزان از حضور در مدارس ۱۰۰ درصد نبوده در حالی که مدارس ما با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای بازگشایی مدارس ابتدایی شرط واکسیناسیون الزامی نیست. پنج هزار و ۳۰ مدرسه ابتدایی در خوزستان وجود دارد که تا هفته گذشته به سه هزار و ۱۰۰ مدرسه مجوز بازگشایی داده شد.

وی در خصوص نصب تهویه در کلاس های درس افزود: با توجه به وجود ۵۵ هزار کلاس درس در خوزستان، برای نصب تهویه این کلاس‌ها به ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان نیز گفت: طرح شهید سلیمانی در چهار شهرستان خوزستان تشدید شد و اقدامات خوبی در این رابطه انجام شد البته در آبادان تا حدودی در تامین امکانات پشتیبانی طرح با ما همکاری نشد.

دکتر عبدالرضا جانگران نژاد افزود: از آنجا که در آبادان تعداد مبتلایان کرونا ناچیز و در حدصفر است باید در بحث نظارتی وارد شویم. اکنون در ۱۳ شهر استان مورد مثبت کرونایی نداریم لذا باید اقدامات نظارتی خود را تشدید کرد تا موارد بیماری افزایش نیابد.

وی گفت: در شهرستان اهواز قرار بود ۴۶ خودرو از سوی استانداری و ۴۰ خودرو از طریق فرمانداری به طرح شهید سلیمانی اختصاص داده شود که تاکنون ۲۰ خودرو از سوی استانداری و ۱۹ خودرو از سوی فرمانداری تامین شده است.

وی افزود: همکاری ادارات در بحث پشتیبانی کافی نیست و این موضوع عملکرد تیم‌های ما را پایین آورده است.

اکنون سه شهرستان خوزستان زرد و ۲۴ شهرستان آبی کرونایی هستند.

تاکنون ۷۵.۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار