مدیر جهاد کشاورزی سرعین گفت: در سال گذشته و نیمه اول امسال با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۳۰ مورد در سطح ۵.۳ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع شد.
کد خبر: ۹۳۹۵۵۹۸
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷

30مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی سرعین اعمال قانون شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، محمد حسنی روز شنبه افزود: ماموران گشت یگان حفاظت اراضی کشاورزی به متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز اخطار صادر کرده و در صورت عدم تمکین با اخذ دستور مقام قضایی و با حضور اکیپی متشکل از نیروی انتظامی، رئیس اداره امور اراضی، کارشناس واحد حقوقی به همراه مامور گشت یگان حفاظت اراضی کشاورزی نسبت به قلع و قمع آن اقدام می‌کنند.

وی اظهارکرد: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها هرگونه تغییر کاربری، تفکیک اراضی کشاورزی، دیوارکشی، ساخت و ساز در مزارع و باغ‌ها خارج از طرح هادی بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع بوده و با متخلفان علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: برای پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری، زمین خواری و تخریب غیرمجاز اراضی کشاورزی یگان حفاظت اراضی کشاورزی در شهرستان سرعین ایجاد شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن۱۳۱) و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

وی افزود: افرادی که قصد احداث بنا یا دیوارکشی اراضی زارعی و باغی خود را دارند حتما قبل از هرگونه اقدام با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و مشاوره با کارشناسان اداره امور اراضی نسبت به دریافت مجوز قانونی اقدام کنند.

سرعین در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.

ارسال نظرات