رییس دانشگاه تربت حیدریه:

نخبگان توان رفع تمامی مشکلات کشور را دارند

فتحی، رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت:بسیاری از مشکلات کشور از قبیل کمبودهای معیشتی و اقتصادی با استفاده از توان و ظرفیت نخبگان قابل رفع است.
کد خبر: ۹۳۹۵۵۷۰
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج از خراسان رضوی؛ فتحی، رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: بسیاری از مشکلات کشور از قبیل کمبودهای معیشتی و اقتصادی با استفاده از توان و ظرفیت نخبگان قابل رفع است و دولت سیزدهم در این خصوص نگاه مثبتی دارد و باید از فرصت ایجاد شده به درستی استفاده کرد.

وی افزود: حل مشکلات در درجه نخست در گرو بهره گیری از توان متخصصان و نخبگان است همان گونه که وقتی فردی بیمار می شود به پزشک مراجعه می کند برای حل مشکلات کشور هم باید همین منش و روش در پیش گرفته شود.

 فتحی گفت: در سالهای اخیر شاهد افزایش مهاجرت نخبگان به خارج از کشور هستیم که این موضوع قدری نگران کننده است.

وی بیان داشت: کارهایی که برای شناسایی و حمایت از نخبگان انجام می‌دهیم اقدامات کاملی نیست و نواقصی دارد و بهادادن به نیروی جوان نخبه و به کارگیری وی در مناصب دولتی و غیردولتی مثل شرکت های دانش بنیان از راه های کاهش مهاجرت نخبگان است.

وی افزود: اگر نخبه احساس کند در کشور از توان و تخصص او استفاده می شود به فکر مهاجرت نمی افتد اما وقتی تصور کند که وجودش در کشور مورد توجه و استفاده نیست به مهاجرت فکر می کند

ارسال نظرات
پر بیننده ها