رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

هپکو خط قرمز نظام و مجلس است/ ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی کشور فاقد بیمه هستند

بابایی گفت: با توجه به اینکه هپکو خط قرمز نظام و مجلس و... است لذا لازم است استاندار مرکزی از این شرکت و دیگر بنگاه های اقتصادی مشکل دار حمایت کند و باید مشکلات این شرکت از جمله عزل مدیران ناکارآمد، مشکلات تامین اجتماعی، سهامداری و....رفع شود.
کد خبر: ۹۳۹۵۵۰۰
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی بابایی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در جلسه فراکسیون کارگری مجلس با تشکل های کارگری استان گفت: همه بر اهمیت موضوع کارگری تاکید دارند و حضور ما نیز بر دغدغه مند بودن فراکسیون کارگری تاکید دارد.همین جلسات نمادی از حقوق شهروندی است و ما اعتقاد داریم که کارگران دو بار پرواز توسعه اقتصاد کشور هستند و دولت نیز بر همین موضوع معتقد است.

بابایی اظهار کرد: امروز با افتخار در این شهر حاضر شدیم تا بگوییم ما در کنار کارگران هستیم، از استاندار می خواهیم مشکلات شرکت های این شهر از جمله شرکت هپکو را حل کند و پیگیری این مسائل را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی، مجلس شورای اسلامی و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی تفاهم کرده اند که در کنار یکدیگر مسائل و مشكلات را پیگیری کنند، نمی شود با حقوق ۴ یا ۵ میلیونی با این تورم زندگی کرد و ما این مسائل را درک می کنیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس بیان کرد: ما به دنبال راهکاری هستیم که یک لقمه حلال را به جامعه کارگری اضافه کنیم نه اینکه بخواهیم به مشکلات دامن بزنیم.

وی افزود: همچنین ما به دنبال این هستیم که از مشکلات کارگری کاسته و به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری نزدیک شویم.

بابایی اضافه کرد: با توجه به اینکه هپکو خط قرمز نظام و مجلس و... است لذا لازم است استاندار مرکزی از این شرکت و دیگر بنگاه های اقتصادی مشکل دار حمایت کند و باید مشکلات این شرکت از جمله عزل مدیران ناکارآمد، مشکلات تامین اجتماعی، سهامداری و....رفع شود.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه نیستند که در مقصر این موضوع مجلس است که باید قانونی در راستای حمایت کارگران ساختمانی راه اندازی کند.

بابابی تصریح کرد: سالانه هزاران نفر فوتی ناشی از حوادث کار در کشور داریم که باید قانونی در این خصوص در مجلس وضع شود تا شاهد رویداد این حوادث نباشیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار دغدغه مسئولین دولت سیزدهم و مجلس یازدهم است و تلاش میکنیم آنچه به نفع کارگران است از قبیل توجه به نیرو کار، تعیین تکلیف قانون مالیات، درمان مستقیم و غیرمستقیم کارگران و همچنین تعیین تکلیف بیمه دائم کارگران مدنظر دولت و مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
آخرین اخبار