خبرهای داغ:
سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان با همکاری بسیج رسانه برگزار کرد
سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان با همکاری بسیج رسانه اولین تور رسانه‌ای مطالبه‌گری خود را برگزار کرد
کد خبر: ۹۳۹۵۰۶۹
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶

در هفته بسیج بمنظور شناسایی و اطلاع رسانی ظرفیت‌های واحد‌های صنعتی استان و موانع موجود، اولین تور رسانه ای بازدید از این واحدها در اهواز انجام شد، در این تور از شرکت های پایین دستی پتروشیمی ها بازدید صورت گرفت.

از جمله شرکت های بازدید شده: شرکت والفجر کیسه ماهشهر ، شرکت پیشگام پلاست اهواز ، شرکت دانش بنیان راه آب صنعت کارون بود.

 شرکت والفجر کیسه ماهشهر تنها تولید کننده کیسه در ابعاد مختلف در استان و استانهای همجوار است.
این شرکت در سال ۶۱ با تکنولوژی اتریشی راه اندازی شد و تا سال ۸۴ در حال تولید بود، متاسفانه به علت ایجادمشکلاتی از مدار تولید خارج شد و بعد از نزدیک به ۱۳ سال باهمت و تلاش آقای جوانمردزاده و پسران در سال ۹۷ مجدداً راه اندازی و با ۷۰ نفر نیروی کار به چرخه تولیدبرگشت.

به گفته مدیرعامل این شرکت: بیشتر مشکلات نبود سرمایه در گردش، نبود مواد اولیه ، عدم همکاری بانک‌ها، بی مهری بعضی از مسئولان و بروکراسی های موجود در ادارات است.

وی گفت : به علت نبود مواد اولیه در حال حاضر با ۲۵ درصد ظرفیت کار میکنیم در صورتی که این توان را داریم با حمایت دولت تعداد نفرات شاغل را از ۷۰ نفر به ۱۵۰ نفر افزایش دهیم.

سپس از شرکت پیشگام پلاست اهواز بازدید صورت گرفت.
این شرکت ازتولیدکنندگان صاحب‌نام و دانش‌بنیان ایران است و در سال‌های گذشته صادرات خوبی به کشورهای همسایه داشت.

نورآبادی مدیر عامل شرکت پیشگام پلاست اهواز بیان کرد:
اهم مشکلات، نبود مواد اولیه ، حمایت نکردن مسئولین از این شرکت است.
نورآبادی از قطعی تلفن های شرکت تا قطعی آب و برق و نبود مواد اولیه و مشکلات زیادی که توسط قوانین و نگرش مدیران بر سر راه تولیدکنندگان است گلایه کرد و گفت : شرکت پیشگام پلاست اهواز در حال حاضر به علت نبود مواد اولیه با یک سوم ظرفیت و توان در حال فعالیت است و بیشتر خط تولید آن راکد است.

وی اظهار داشت :درد ما خودتحریمی است، ما با وجود تحریم‌های ظالمانه به سختی مواد اولیه را از خارج کشور وارد می کنیم ولی متأسفانه نمی‌توانیم از ۲۳ پتروشیمی در استان خود مواد تهیه کنیم و این درد بزرگی است.

بعد از آن تور رسانه ای از شرکت دانش بنیان آبراه صنعت کارون بازدید کرد. این شرکت تنها شرکت دارای این دانش و تکنولوژی در ایران است.
مهندس دیاحسین کارشناس ارشد این شرکت گفت: کاری که ما در حال انجام آن هستیم اولین بار در ایران و سومین بار در جهان است، در این تکنولوژی می توان دریچه های آب و الکتروموتور ها را از راه دور با دقت بالا کنترل کرد که بسیار قابل توجه و توضیح است.

وی گفت : با اینکه تولیدات ما بیش از سه سال در شرکت کشت و صنعت امام خمینی بدون کوچکترین مشکلی امتحان خود را پس داده و در حال کار کردن است اما متاسفانه مسئولان استانی به دلایل نامعلوم حاضر به همکاری با ما نیستند.

درپایان مهندس خانچی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان ضمن تشکر از اصحاب رسانه که در این برنامه شرکت کردند تشریح کرد:
ظرفیت مطبوعات و خبرگزاری ها دربیان نقاط قوت صنایع و همچنین تنگناها و موانع تولید را بسیار موثر دانست وتاکید داشت سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن با رسالتی که دارد برای عارضه یابی و مانع زدایی آماده همکاری با تمام ارگانها و نهادهای دولتی و واحدهای صنعتی در استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها