زنجان-نماينده ولي فقيه وامام جمعه زنجان گفت: بسيج در تمامي عرصه هاي حساس و تاريخي كشور نقش آفرين بوده است.
کد خبر: ۹۳۹۴۸۷۵
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرنگار بسيج زنجان؛حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های امروز نماز جمعه زنجان،  با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر سال ۵۸ افزود: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از روزهای فراموش نشدنی و اثرگذار است.

 

بسيج در تمامي عرصه هاي حساس و تاريخي كشور نقش آفرين بوده است

 

وی با تاکید بر اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالي) هرکس دل در گرو انقلاب دارد، او یک بسیجی است، اظهار داشت: بسیجی ها به طور منظم و در ابعاد مختلف آموزشی، دینی، علمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... در  بطن همه اقشار حضور دارند و عده ای حتی به تمام معنا علاقه مند به انقلاب  و خدمت در نظام هستند.

 

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان،  اصلی‌ترین قله رفیع بسیج را در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: اگرچه خیلی‌ها فکر می‌کنند بسیج فقط برای دوران خاصی مانند دفاع مقدس، تشکیل شده است، اما حضور همه اقشار  مختلف مردم از روحانیون تا بازاریان، کارگران، فرهنگیان، دانش آموزان، صنعتگران و غیره ثابت کرد که همه مردم بسیجی محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به نقش آفرینی بسیج در همه عرصه ها، افزود:  در تمامي برهه هاي حساس و تاريخي كشور بسيج نقش آفرين بوده است.

 

 وی گفت: در شرایط فعلی هم علاوه بر  محرومیت زدایی است با بسیج سازندگی و عمرانی، در بحث مبارزه با کرونا و کمک های پیرامونی آن از جمله کمک های مومنانه، در قالب طرح شهید سلیمانی، گامهای  ارزشمندی برداشته است.

 

  امام جمعه زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکیداتی  در حوزه بسیج دارند گفت: از جمله تاکیدات رهبری رویش های تازه بسیجی است که فرموده اند نوجوانان ۱۰ ساله بسیجی رویش های  تازه و با طراوت بسیجی است که فرزندان محبوب امام محسوب می شوند.

 

خاتمی افزود: مقام معظم رهبری همواره فرموده اند که  نونهالان بسیجی اگرچه امروز متولد شده اند، اما فرزندان امام راحل هستند و باید همت بالا داشته باشند.

 

 وی تصریح کرد: حضرت آقا بر بسیجی ها تاکید دارند که همت بلند و عقلانیت داشته باشند تا در همه مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکل‌گشا باشند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه به هفتم آذر سالروز شهادت شهید فخری زاده هم اشاره کرد و گفت: شهادت فخری زاده همزمان با یازدهمین سالگرد شهادت شهید هسته ای زنجان شهید شهریاری( هشتم آذر) است و این نشان می دهد که دشمنان انقلاب، عالمان و دانشمندان هسته ای را برنمی تابند و از هر فرصتی برای ترور و شهادت آنها استفاده می کنند.

 

 امام جمعه زنجان همچنین به هشتم آذر روز جهانی فلسطین هم اشاره کرد و گفت.این روز، روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، است که با گذشت بیش از ۶۰ سال از اشغال فلسطین، اما گویا رنج و آلام مردم فلسطین پایانی ندارد و ظلم و بی عدالتی در حق این مردم، دل جهانیان را به درد می آورد.

 

 امام جمعه زنجان همچنین به سالروز شهادت آيت الله مدرس، سیاستمدار و روحانی شیعه ایرانی،  در دهم آذر ماه توسط عوامل رضا شاه ، که در تقویم ایرانی به نام روز مجلس نامگذاری شده است هم اشاره کرد و افزود: امام راحل فرموده‌اند مانند مدرس ها را برای مجلس انتخاب کنید که به فکر خود نباشند بلکه به فکر مردم و جامعه باشند.

ارسال نظرات