خبرهای داغ:
دهقان گفت: ضرورت دارد دبیرخانه‌ای ثابت راه اندازی شود، تا شاهد ثبت این روز به عنوان روز مقاومت و پایداری مردم اندیمشک باشیم.
کد خبر: ۹۳۹۴۸۱۸
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

حسن دهقان رزمنده ۸ سال دفاع مقدس در خصوص واقعه ۴ آذر سال ۶۵ گفت: اندیمشک در پشتیبانی از جنگ به عنوان شاهراه و جاده ترانزیت محور‌های جنوب و نقش راه آهن این شهرستان در پشتیبانی و ترابری جنگ، وجود پایانه نظامی، حضور پرشور رزمندگان گردان حمزه اندیمشک به عنوان گردان خط شکن و ... باعث شد دشمن حمله گسترده‌ای را در این شهرستان انجام دهد.

رژیم بعث در این روز با ۵۴ فروند هواپیما برای شکستن مقاومت مردم همیشه در صحنه اندیمشک، مناطق مختلف این شهرستان از جمله ایستگاه راه آهن، میدان راه آهن، منازل مسکونی راه آهن، بازار روز، تاسیسات نظامی و صنعتی و ... را به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه مورد هجوم و حمله هوایی قرار داد.

در این بمباران هوایی بیش از ۳۰۰ نفر شهید و همچنین بیش از ۷۰۰ نفر دیگر از مردم بی دفاع مجروح شدند که در میان شهدا و مجروحین کودکان خردسال نیز به چشم می‌خورد.

دهقان می‌گوید حجم بمباران بسیار زیاد بود به طوری که از هر گوشه اندیمشک صدای انفجار به گوش می‌رسید و در شرایط بسیار سختی قرار داشتیم، تمام مردم شهرستان برای کمک به مجروحین و بیرون آوردن پیکر شهدا از زیر آوار بسیج شده بودند.

این رزمنده اهل اندیمشک بیان کرد: در میدان راه آهن اندیمشک به دلیل اینکه مسافران و رزمندگان در حال سوار و یا پیاده شدن به قطار بودند بیشترین شهید و مجروح را داشتیم و مشاهده صحنه‌های تلخی همچون پیکر تکه تکه شهدا تا ساعت‌ها بر روی درختان کنار که از آن‌ها خون به زمین می‌ریخت برایمان بسیار سخت بود.

با وجود این شرایط سخت مردم با روحیه و شجاعت برای کمک به همشهریان خود وارد عمل شده و با ایثار، فداکاری و مقاومت در مراسم تشییع پیکر شهدا با شعار جنگ جنگ تا پیروزی آمادگی، روحیه شهادت طلبی و مقاومت خود را به رخ دشمن کشانده و جواب دندان شکنی به دشمن جنایتکار دادند.

حسن دهقان یادآور شد: مردم اندیمشک در بیشتر مواقع مورد حمله هوایی و موشکی دشمن قرار می‌گرفتند و بانوان و مردم شهر برای کمک به مجروحین به یاری عوامل بیمارستان می‌شتافتند.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به ثبت ۴ آذر ۶۵ در تقویم رسمی کشور گفت: با توجه به اینکه تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است ضرورت دارد دبیرخانه‌ای ثابت راه اندازی شود و تمام مستندات و امورات مربوط در قالب این دبیرخانه پیگیری شده و یک مطالبه گری عمومی از سوی تمام اقشار مختلف و همچنین مسئولان و همه دستگاه‌ها صورت گیرد و از تناقض گویی پرهیز کنیم و در صورت لزوم تمام مستندات و مطالبه گری مردم از طریق این دبیرخانه به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شود تا شاهد ثبت این روز به عنوان روز مقاومت و پایداری مردم اندیمشک باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها