خبرهای داغ:
همدان- فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم(ص) با بیان اینکه در مقاطع حساس، در تنگناها و معضلات بزرگ انقلاب، بسیج نقش‌آفرینی کرده است، گفت: مسئولیت‌پذیری آگاهانه جزء اهداف و رسالت اصلی بسیج است.
کد خبر: ۹۳۹۴۶۲۲
|
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
مسئولیت‌پذیری آگاهانه از اهداف و رسالت اصلی بسیج است/ انقلاب بدون مردم و بسیج بدون مردم معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر محمدعلی جعفری در اجتماع بزرگ بسیجیان همدان با عنوان همایش بنیان مرصوص که در حسینیه امام(ره) برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: هفته بسیج، هفته مردم و انقلاب است.

وی با بیان اینکه انقلاب بدون بسیج معنا ندارد و انقلاب اسلامی نیاز به مجاهدت، تلاش و از خودگذشتگی دارد، افزود: بسیج به معنای عزم و اراده مردم برای حل یک معضل بزرگ اجتماعی برای انجام یک تکلیف بزرگ الهی است؛ بسیج یعنی حرکت خودجوش مردم در انجام تکالیف الهی؛ این معنای بسیج است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم(ص) با بیان اینکه در مقاطع حساس، در تنگناها و معضلات بزرگ انقلاب، بسیج نقش‌آفرینی کرده و مسئولیت‌پذیری آگاهانه جزء اهداف و رسالت اصلی بسیج است، گفت: همه افرادی که در صحنه‌های مختلف و در مبارزه با طاغوت جنگیدند و شهید شدند اما از پا ننشستند و این انقلاب را به پیروزی رساندند و بعد از پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف امنیتی حضور بسیجیان در مناطق مختلف نقش مهمی برای برقراری امنیت کشور برعهده داشت.

وی با اشاره به اینکه باید این حرکت‌های بسیجیان یک حالت عمومی و فراگیر به خود بگیرد و به همین خاطر ارتش 20 میلیونی تشکیل شد، افزود: وقتی جنگ آغاز می‌شود بسیجیان به جبهه می‌روند و با تشکل‌سازی، از مردم مؤمن، انقلابی و ولایی خود دفاع می‌کنند که در این میان عده‌ای اسیر، جانباز و یا شهید شدند.

جعفری بیان کرد: بسیجیان با ظلم و استکبار به مبارزه برخاستند و این درس را منتقل کردند و با سلاح ایمان مبارزه کردند و پیروز شدند.

وی افزود: دنیا در جنگ تحمیلی ایران با یک پدیده شگفت‌انگیزی با عنوان بسیج مواجه شد و این تشکل مردمی معادلات جنگ را تغییر داد و هر زمان که دشمن فتنه‌ای را برنامه‌ریزی می‌کند با حضور نیروهای بسیجی نقش برآب می‌شود و این نشان دهنده قدرت عظیم نظام و دلاورمردان بسیجی است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم(ص) با بیان اینکه بسیجیان همواره در عرصه‌های مختلف و در مقابل بحران‌ها و فتنه‌های دشمنان نقش‌آفرینی کردند، گفت: حضور گسترده بسیجیان ادامه دارد؛ بسیج برای دفاع از مرزهای مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شکل گرفت و در 42 سال گذشته از نهادهای مؤثر در حفظ نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه هر انسان آزاده‌ای که قلبش برای آرمان‌های انقلاب می‌تپد و دغدغه دین و انقلاب و ارزش‌های اسلامی را دارد بسیجی است، عنوان کرد: بسیجیان تنها در بعد نظامی فعال نیستند بلکه در هر زمینه‌ای که مصالح عمومی مردم وجود داشته باشد از خدمتگزاری صادقانه دریغ نمی‌کنند.

جعفری با بیان اینکه اعتلای جامعه اسلامی بدون مردم و نقش‌آفرینی آنان معنا ندارد، گفت: انقلاب بدون مردم و بسیج بدون مردم معنا ندارد چراکه بسیج مسائل بزرگ اجتماعی و امنیتی را برطرف می‌کند.

وی ابراز داشت: هدف مردم از انقلاب ریشه‌کن کردن فساد، تحقق عدالت و معنویت اسلامی است و اکنون این اهداف بدون حضور مؤثر مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف محقق نخواهد شد و ما با آن فاصله داریم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم(ص) تصریح کرد: بسیج باید خودسازی، جامعه‌پردازی و حرکت به سوی تمدن اسلامی را آغاز کند و امروز ما نیاز به یک حرکت بزرگ و گسترده اجتماعی داریم و آن تحقق اهداف والای شهیدان و به ثمر نشاندن خون شهیدان است.

وی با بیان اینکه بدون حضور مردم در صحنه، اهداف انقلاب محقق نمی‌شود، افزود: انقلاب اسلامی به پنج مرحله تقسیم می‌شود و یک دولت مردمی زمانی مردمی است که از مردم برای اسلامی کردن و جامعه‌سازی کردن کمک بگیرد.

جعفری با اشاره به اینکه در دوران شیوع کرونا بسیج خالصانه و آگاهانه ورود پیدا کرد چراکه هدف اصلی بسیج راه‌گشایی در بحران‌ها است، گفت: سه سال است که رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم جوانان را مخاطب قرار داده که برای تعیین جامعه اسلامی خود، خودسازی و انسجام لازم را حفظ کنند.

در ادامه این مراسم گروه همخوانی اباصالح المهدی به اجرا پرداخت؛ همچنین در این مراسم به خانوداه شهید میرزامحمد سلگی درجه سرتیپی اهداء شد و از خانوداه شهید علیرضا حاجی بابایی شهید شاخص سال 1400 استان همدان و شهید نیکبخت شهید سال شهرستان همدان و همچنین از گروه‌های جهادی، گردان کوثر، گردان امام علی(ع)، سایبری و ثامن سپاه ناحیه همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات