قاچاق، درگیری مسلحانه، تیراندازی، شلیک گلوله، مجروحیت و شهادت کلیدواژه‌های ۵ عملیات پلیسی از ۲۵ آبان تا ۱ آذر است.
کد خبر: ۹۳۹۴۱۹۰
|
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
به گزارش  خبرگزاری بسیج، فاصله ۷ روزه ۲۵ آبان تا اول آذر ماه سال جاری، روزهای آرام و عادی و بدون حادثه مهمی برای اکثر شهروندان بود در حالیکه برای ۱۴ خانواده اعم از پدر و مادر، همسر یا فرزند، لحظات پر تب و تاب و غمباری بوده تا آنجا که برخی‌هایشان در آن روزها پسر، همسر و یا پدرشان را از دست دادند!

شهادت ۷ مأمور ناجا و مجروحیت ۷ نفر دیگر در صحنه درگیری با اشرار و قاچاقچیان از نقطه صفر مرزی از « میشیاوا » گرفته تا دشت سمسور و داخل شهرها در راه تامین امنیت مردم گویای مجاهدت، جانفشانی و فداکاری سبزپوشان نیروی انتظامی است، همان مجاهدان فی سبیل الله که در راه رضای خدا و خدمت به خلق از خود گذشته و نمی‌گذارند شیشه اعتماد، آرامش و آسایش مردم حتی لحظه ای ترک بردارد.  ‌

عملیات اول: ۲۵ آبان؛کرمان؛ دشت سمسور؛ درگیری ۲۴ ساعته پلیس با قاچاقچیان مسلح/ شهادت سه مامور و مجروحیت ۶ نفر
عصر روز چهارشنبه بیست و پنجم آبان خبر درگیری یگان تکاوری بم حین پایش منطقه کویری دشت سمسور استان کرمان با قاچاقچیان و اشرار مخابره شد؛ یگان تکاوری بم پس از تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه موفق به زمین‌گیر کردن قاچاقچیان شدند، اما با توجه به میزان درگیری و حجم سنگین اشرار این عملیات حدود 24 ساعت به طول انجامید.
 

در ساعات اولیه این عملیات سخت و نفس‌گیر استوار احسان شیرخانی و سرباز وظیفه امیرحسین خدادادی به درجه رفیع شهادت نائل شده و 6 نفر دیگر از مأموران مجروح شدند.

در ادامه درگیری در روز ۲۶ آبان  سرتیپ دوم مهدی توسنگ سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر با حضور فدارکارانه در صحنه عملیات و درگیری تن به تن با یکی از اشرار ضمن به هلاکت رساندن یکی از اشرار خود نیز به همرزمان شهیدش پیوست.
 

گفتنی است؛ در این عملیات که 24 ساعت به طول انجامید دو نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.

لازم به ذکر است شهید احسان شیرخانی دارای دو فرزند پسر، شهید مهدی توسنگ دارای یک پسر و یک دختر و شهید خدادادی مجرد بود.

***

عملیات دوم: ۲۶ آبان؛ زاهدان؛ درگیری مأموران ناجا با قاچاقچیان سوخت/ شهادت و مجروحیت ۲ مأمور در تصادف عمدی خودروی قاچاقچیان
۲۶ آبان گروهبان یکم محمدرضا نورآئین با همراهی یکی دیگر از همکارانش در شهرستان زاهدان در حین انجام مأموریت با خودروی حامل سوخت قاچاق مواجه شد که در ادامه راننده این خودرو پس از تخطی از فرمان پلیس اقدام به زیر گرفتن عمدی مأموران کرد که یکی از دو مأمور گروهبان یکم نورآئین دچار جراحت شدید شد و به بیمارستان منتقل شده است اما علی‌رغم تلاش پزشکان و کادر درمان بیمارستان به شهادت رسید.
گفتنی است دیگر مأمور حاضر در صحنه نیز که دچار مصدومیت شده بود درمان و حال عمومی وی رضایتبخش اعلام شده است.

***

عملیات سوم: ۲۷ آبان؛ اصفهان؛ درگیری پلیس با شرور مسلح/ شهادت مامور پلیس آگاهی
 ساعت ۲ بامداد در پی تماس تلفنی شهروندان با ۱۱۰ مبنی بر درگیری اراذل و اوباش در یکی از محله‌های شهرستان لنجان، تیمی از مأموران انتظامی و پلیس آگاهی این شهرستان به منظور رسیدگی به موضوع در محل حضور می‌یابند.

 مأموران در محل با ۲ نفر از افراد شرور و اراذل و اوباش مواجه شده و با رعایت تمامی جوانب برای دستگیری آن‌ها اقدام می‌کنند؛ اما متهمان که مسلح به سلاح گرم بودند با مأموران درگیر می‌شوند که در نهایت با عملیات مقتدرانه مأموران هر دو نفر دستگیر شدند.  
 

در این درگیری یکی از مأموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان به نام استواریکم «احسان نصیری» به شدت مجروح و برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت که علیرغم تلاش پزشکان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گفتنی است متهمان دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت، شرارت و نزاع و درگیری بودند؛ همچنین یکی از متهمان مجروح و تحت مداوا قرار گرفته و فرد دیگر نیز پس از تکمیل تحقیقات، برای رسیدگی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی شد.

لازم به ذکر است که ستوان دوم احسان نصیری از پرسنل کادر آگاهی اصفهان که در 27 آبان حین انجام وظیفه و تأمین امنیت شهروندان در درگیری با شرور مسلح با اصابت گلوله به شهادت رسید متأهل و دارای یک فرزند دختر بود. 

***

عملیات چهارم: ۲۸ آبان؛ شهرستان کارون؛ درگیری با سارق مسلح/ شهادت رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی شهرستان کارون
بامداد روز جمعه در پی درگیری مسلحانه ماموران پلیس اطلاعات با سارقان و اشرار مسلح در شهرستان کارون، سرهنگ دوم «هادی کنعانی» در درگیری با اشرار، بر اثر اصابت گلوله مجروح و پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

متهمان سابقه سرقت از خطوط لوله نفت در رامشیر، قاچاق و سایر اعمال شرورانه را داشته و به دلیل متواری بودن، تحت تعقیب پلیس و دستگاه قضایی بودند که ماموران پس از شناسایی محل اختفای آنان و کسب دستور از قاضی کشیک، وارد عملیات دستگیری شدند.
 

در این عملیات، سه تن از اشرار و سارقین این باند به هلاکت رسیده و یک نفر از آنان نیز دستگیر شد.

 از شهید کنعانی یک فرزند پسر مانده است.

***
عملیات پنجم: اول آذر؛ بسطام کردستان؛ درگیری با قاچاقچیان/ شهادت سرباز مرزبانی
در اول آذر ماه گروهان مستقل مرزی بسطام حین پایش و مراقبت از نوار مرزی، در منطقه صفر مرزی «میشیاوا» با قاچاقچیان مسلح درگیر شدند که سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند.

 قاچاقچیان  به محض مشاهده مرزبانان اقدام به تیراندازی به سمت آنها کرده و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کردند که به علت حجم زیاد آتش، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته و پس از ساعاتی درگیری با استفاده از پوشش کوهستانی و تاریکی شب از محل متواری شده و اقلام قاچاق را جا گذاشتند اما در این درگیری سرباز وظیفه مهدی محرم که توسط گلوله قاچاقچیان به شدت زخمی شده بود به شهادت رسید.
 
شهید محرم ، سرباز وظیفه، مجرد و اهل و ساکن قزوین بود.

از 25 آبان تا یکم آذر در مدت هفت روز، هفت نفر از غیورمردان نیروی انتظامی اعم از سردار، افسر، درجه‌دار و سرباز وظیفه هنگام اجرای ماموریت پلیسی به درجه رفیع شهادت رسیده و هفت نفر دیگر نیز مجروح شدند.
ارسال نظرات