خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد گفت: ۶۰ باب منزل مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان جاجرم توسط ۱۵۰ جهادگر بسیج و سپاه بازسازی می شود.
کد خبر: ۹۳۹۴۱۰۲
|
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری مهدی الهی‌راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۱۵۰ جهادگر بسیجی و سپاهی در قالب بیش از هفت گروه جهادی همزمان با هفته بسیج به مدت سه روز در مناطق زلزله زده جاجرم اردو زدند و خدمات امدادرسانی را برای ۶۰ واحد مسکونی انجام دادند.

وی تصریح کرد: این تعداد از واحدهای مسکونی در روستاهای پیش دره، قرجه رباط و عمارت بخش شوقان از توابع شهرستان جاجرم در حال تکمیل بوده و مردم زلزله زده این منطقه با کمک مسئولین دولتی قبل از سرمای فصلی دارای سرپناه خواهند شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد افزود: حفر چاه، لایروبی قنوات، ساخت استخر و حمام عمومی و و بازسازی دیوارهای ترک خورده از عمده فعالیت جوانان و نوجوانان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده است.

لازم به ذکر است بر اثر زمین لرزه در شهرستان جاجرم به بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شد و ۱۲۱ واحد مسکونی تخریب شد.

بر این اساس، یکهزار و ۱۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌ بهره به زلزله زدگان استان اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به زلزله زدگان استان پرداخت شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها