راه برون رفت از مشکلات کشور و استان بازنگری جدید در به کار گیری بسیجیان است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: راه برون رفت از مشکلات کشور و استان بازنگری جدید در به کار گیری بسیج و بسیجیان متعهد، متخصص، پای کار و عدالت خواهی است که مستحکم در مقابل تبعیض و استمرار عدم شایسته سالاری در کشور و استان ایستاده اند.
کد خبر: ۹۳۹۳۸۷۳
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی امروز در رزمایش اقتدار بسیجیان در مصلای الغدیر خرم آباد با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: این رزمایش برای بیعت و پیمان اقشار مختلف بسیج با ولایت و مقام معظم رهبری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از استانی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان مرکز تدین و انقلابی گری نام می‌برند، همین انتظار وجود دارد عنوان کرد: باید به فرماندهی سپاه استان و همه فرماندهان در شهرهای استان و… تبریک گفت که با سازماندهی، برنامه ریزی و هماهنگی در طول این سنوات و سال‌ها، این چنین بسیجیان را حفظ کرده اند و آموزش لازم عقیدتی، نظامی، ایمانی، تعلیمی و تربیتی را در میان اقشار بسیج نافذ کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: در طول تاریخ انسان‌هایی داشته ایم که به همراه انبیا و در رکاب پیشوایان معصوم به حمایت برخواستند، اینها انسان‌هایی هستند که دل در گرو راه خدا دادند و مستحکم و مقاوم در راه رسیدن به اهداف الهی عقب نشینی نکردند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه چه بسیار انبیایی که جمعیت زیادی در کنارشان جنگ کردند و در حمایت از آنها جهاد کردند و در این مسیری که راه خدا است هیچ گاه به خود سستی راه ندادند گفت: اینها احساس ضعف نکردند، سر تسلیم فرو نیاوردند، روشن است که خداوند این چنین بسیجیانی که محکم و استوار در راه رسیدن به اهداف متعالی ایستاده اند، دوست می‌دارد.

وی در ادامه خطاب به بسیجیان استان لرستان عنوان کرد: امام راحل فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند، افزود: شش هزار و ۳۰۰ شهید لرستان و شهدای گمنام لرستان بر گلدسته‌های رفیع بسیج اذان شهادت و رشادت سر داده اند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است و تربیت یافتگان آن نام و نشان از گمنامی و بی نشانی گرفته اند بیان داشت: قتل، جنگ، کشتار در عالم فراوان است اما آن مجاهدی را خداوند دوست دارد که در راه خدا و در حمایت از نبی و راه انبیا باشد.

وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی و ظالمان در این جهان جنگ زیاد می‌کنند ادامه داد: اما جنگی مقدس است که در مسیر انبیا باشد، برای راه خدا باشد، بسیج در این مسیر دنبال نام و نشان نیست، بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین، امضا کرده اند، رسول گرامی اسلامی اولین بسیجی است، امام علی (ع) دومین بسیجی است، حضرت خدیجه (س) اولین بسیجی در میان بانوان است، حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) بسیجی هستند، امام می‌فرماید دفتر تشکل بسیج را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کرده اند، من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیان محشورم گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی هستم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بسیج یک فرهنگ است و در ساحت‌های مختلف حضور دارد گفت: یک ساحت بسیج حضور نظامی است، اما بسیج در همه عرصه‌هایی که جامعه نیاز داشته باشد حضور دارد، در اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری بسیج در همه ساحت‌ها و عرصه‌ها حضور دارد.

حجت الاسلام شاهرخی، بسیج را نهادی اجتماعی با ابعادی گوناگون عنوان کرد و گفت: بسیج پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین دارای کارکردهای متعدد و گوناگونی است که در پاسخ به نیازهایی است که از درون جامعه بروز می‌کند افزود: بسیج در ساحت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تربیتی، اخلاقی و نظامی حضور دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به رویش‌های انقلاب اسلامی بیان داشت: راه پیروزی بر مشکلات اتکا بر توان داخلی است، درهای سازمان‌ها، ادارات، منصوب ولی فقیه و… باید به روی بسیجیان گشوده شود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بسیج در همه کارها، امور، سطوح مختلف و… باید استفاده کرد افزود: در همه عرصه‌ها ابتکارهایی را از جوانان مؤمن، انقلابی، پای کار، اخلاق مدار و عدالت خواه بسیجی مشاهده می‌کنیم که شگفت آور است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه‌های فرهنگی جوانان ما آماده خدمت گذاری هستند و ما باید به بسیج نگاه نویی داشته باشیم و بازنگری جدیدی در این رابطه داشته باشیم ادامه داد: بسیجیان بی نام و نشان هستند و به دنبال زرق و برق دنیا و شهرت نیستند، تکلیف، انجام وظیفه و رسیدن به قله‌های رفیع فرهنگی و پیشرفت اقتصادی هدف بسیج است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: راه برون رفت از مشکلات کشور و استان بازنگری جدید در به کار گیری بسیج و بسیجیان متعهد، متخصص، پای کار و عدالت خواهی است که مستحکم در مقابل تبعیض و استمرار عدم شایسته سالاری در کشور و استان ایستاده اند.

حجت الاسلام شاهرخی با با تاکید بر اینکه بسیجیان هستند که مستحکم در مقابل چنین زیاده خواهی هایی می‌ایستند ادامه داد: بسیجیان در همه عرصه‌ها حضور دارند و چیزی برای خودشان نمی‌خواهند و نمونه آن شش هزار و ۳۰۰ شهید، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت، امنیت و ۵۰۰ شهید نیروی انتظامی است.

وی با تاکید بر اینکه هدف بسیج زنده کردن راه امام راحل، تبعیت از مقام معظم رهبری و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است ادامه داد: ما در ۴۰ ساله دوم انقلاب باید موفقیت‌های ۴۰ ساله اول را محکم‌تر از گذشته به پیش ببریم، باید کاستی‌ها را رفع کنیم و از تجارب آنها استفاده کنیم تا با یاری خدا، دولت انقلابی و برنامه‌های امید بخش دولت انقلابی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی مردم برگردد و با وحدت، انسجام و خرد جمعی برای رسیدن به اهداف متعالی به پیس برویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار