سالروز تشکیل بسیج دانشجو وطلبه در تاریخ 2آذر 1367 با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، یادآور نگاه آرمانی، عمیق و آینده نگر ایشان به طلاب و دانشجویان این مرز وبوم می باشد .
کد خبر: ۹۳۹۳۷۵۹
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

بیانیه سازمان بسیج اساتید،طلاب و روحانیون سپاه حضرت عباس (ع ) وبسیج دانشجویی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج  از اردبیل ،سالروز تشکیل بسیج دانشجو وطلبه در تاریخ 2آذر 1367 با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، یادآور نگاه آرمانی، عمیق و آینده نگر ایشان به طلاب و دانشجویان این مرز وبوم می باشد چرا که طلاب و دانشجویان بسیجی با مسئولیت خطیرشا ن ،درنقش مدافعان ارزش های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) وانقلاب بر گرفته از آن، همواره درصحنه حاضر بوده و نقش به سزائی در پیشبرد آرمان های رفیع انقلاب اسلامی ایفا نموده اند. در شرایطی که در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی جنبش های چپ و مارکسیستی در دانشگاه ها به شدت نفوذ کرده و حوزه را متاثر از اندیشه های خود ساخته و به دنبال حذف اسلام از حوزه و دانشگاه بودند، امام خمینی (ره) با این اقدام به موقع وبرای دفاع از اسلام و انقلاب، فرمان تشکیل بسیج دانشجو وطلبه را صادر نمودند که یادآور وظیفه و رسالت خطیر این دو قشر در دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی می باشد.

بدون شک بسیج دانشجویی و طلاب نهادهای مردمی و برآمده از متن انقلاب است که تشکلی فرا جناحی بوده و در جناح های سیاسی هضم نمی شود و اعتلای انقلاب اسلامی و حفظ دستاورد ها و ارزش های انقلاب را ، جزو رسالت های اصلی خود به حساب می آورد واز هرگونه اغماض و مسامحه در این خصوص به شدت اجتناب می کند.

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه حضرت عباس (ع) و بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه به این دو قشر فرهیخته و نیز تبریک هفته مبارک بسیج به آحاد بسیجیان سلحشور، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

1-رسالت بسیج طلاب و دانشجویی ورود به حوزه های مختلف در حوزه ، دانشگاه و جامعه و احصاء نمودن مشکلات آن ها در کنار مطالبه گری از مسئولین و نقش آفرینی موثر در راستای حل آن موارد می باشد.

2-افزایش معرفت وبصیرت ، تعمیق اندیشه های دینی ، جهاد علمی ونخبه پروری ، ارائه ی راهکارهای کاربردی ، تربیت نیروهای متعهد ، متخصص و نقش آفرین وایجاد روح انقلابی در حوزه و مراکز آموزش عالی از وظایف اصلی بسیج طلاب و دانشجویی است که در سایه ی تبعیت از فرامین حکیمانه ی رهبر معظم انقلاب و سایر دلسوزان نظام ، محقق خواهد شد.

3-با توجه به تاکید ویژه ی مقام معظم رهبری بر جوانان در بیا نیه ی گام دوم انقلاب ، از دولت مردمی و انقلابی انتظار می رود از طلاب و دانشجویان جوان و نخبه ی بسیجی بیش از گذشته در بخش های اجرایی و تصمیم گیری استفاده نموده و زمینه را برای ظهور و بروز استعداد های کم نظیر این دو قشر فرهیخته فراهم سازد.

4-در آستانه ی از سرگیری مذاکرات مربوط به برجام ، از دولت محترم و دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود در راستای صیانت از حقوق و خواسته های مشروع ملت ایران وحفظ عزت و کرامت امت شهید پرور و نصب العین قرار دادن فرامین هوشمندانه ی مقام معظم رهبری ، نسبت به رفع کامل تحریم های ظالمانه ، اقدامات مقتضی انجام دهند.

5-تعامل و روابط سازنده سه قوا در راستای حل مشکلات به ویژه گرانی افسار گسیخته ، تورم ، اشتغال و ازدواج جوانان مورد توجه ویژه قرار گیرد و مبارزه با فساد و برخورد با مفسدان بدون هیچ ملاحظه واغماض در دستور کار قرار مسئولین نظام قرار گیرد.

انشاءالله...

ارسال نظرات