شعبانی گفت: امروز در یک شبیخون فرهنگی از ناحیه دشمنان قرار داریم که نباید بی تفاوت از کنار آن بگذریم که در این راستا وظیفه نهاد‌های فرهنگی ترویج تفکر بسیجی و روحیه جهادی است.
کد خبر: ۹۳۹۳۳۹۹
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سرهنگ سعید شعبانی در یادواره استانی شهدای ورزشکار کردستانی و نشست روشنگری با موضوع تبیین بیانبه گام دوم انقلاب برای جامعه ورزشکاران استان، اظهار داشت: جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ کشور، رشادت‌های دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را از نزدیک ندیده‌اند که نیاز هست فرهنگ دفاع مقدس و اثربخشی و کارکرد‌های بسیج برای نسل جوان تشریح شود.

وی افزود: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادیم که حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد و برای وجب به وجب کشور شهید دادیم که باید پاسدار خون این شهدا باشیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: اگر نفکر بسیجی و روحیه جهادی نبود ما در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر آن همه کشوری که صدام را حمایت می‌کردند پیروز نمی‌شدیم.

وی اضافه کرد: در راستای ترویج تفکر بسیجی و روحیه جهادی و ایستادگی و شهادت طلبی نیاز هست که اقدامات بیشتری صورت گیرد تا نسل جوان با این تفکر بیشتر آشنا شوند.

سرهنگ شعبانی تاکید کرد: امروز امنیت ایران اسلامی، صلح پایدار و آرامش نسبی برای مردم در اولویت قرار دارد که همانطور که با پیروزی از دوران جنگ عبور کردیم این برهه را نیز به سلامت طی خواهیم کرد.

احساس مسوولیت نسبت به آحاد جامعه از ویژگی‌های بسیجیان است

مسوول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان نیز در این مراسم گفت: امروز همه ما در برابر یکدیگر در جامعه مسوول هستیم که این احساس مسوولیت نسبت به یکدیگر از ویژگی‌های بارز بسیجیان است.

حجت الاسلام و المسلمین مخدومی با اشاره به تفحص پیکر شهیده فاطمه اسدی در کوه‌های چهل چشمه کردستان پس از ۳۷ سال، افزود: قبلا شاید کسی این شهیده را نمی‌شناخت، اما خداوند ایشان را عزتی بخشیدند که اکنون همه ایران او را می‌شناسند.

وی خواستار آشنایی نسل جوان با تفکر بسیجی و روحیه شهادت طلبی شد و ادامه داد: بسیج یک نیروی نظامی نیست بلکه می‌تواند کارآفرین و از بهترین مدیران جامعه باشد.

مسوول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان اضافه کرد: اگر همه با یکدیگر هم صدا و هم دل باشند می‌توان کار‌های بسیاری را انجام داد و مشکلات جامعه را حل کرد.

ترویج تقکر بسیجی روحیه ایثار و فداکاری را در جامعه گسترش می‌دهد

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: تفکر بسیجی در هر جامعه‌ای حاکم شود در آن جامعه ایثار، گذشت و فداکاری گسترش می‌یابد.

آمنه غلام ویسی افزود: یک بسیجی فقط به خود فکر نمی‌کند بلکه کل جامعه برای او مهم است و نثار جان برای حفظ ارزش‌ها در اولویت او قرار دارد.

وی شهید فهمیده، شهیده فاطمه اسدی و دیگر شهدای گرانقدر نظام را حاصل تفکر بسیجی دانست و ادامه داد: این شهدا انقلاب و نظام را برای ما حفظ کردند که ما هم وظیفه داریم تفکر آن‌ها را به نسل جوان جامعه انتقال دهیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه این اداره کل فعالیت‌هایی همچون تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و ایجاد یادمان شهدا را در راستای ترویج تفکر بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت تاکنون انجام داده است، یادآور شد: طی سه سال گذشته این اداره کل در سطح کشور مقام اول را در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی از آن خود کرده است.

حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازمان یافته کردستانی در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات