یادداشت//

یادداشت روز اقتدار

هفته بسیج یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های بزرگ‌مردان تاریخ زرین جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: ۹۳۹۳۳۸۸
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۲

هفته بسیج یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های بزرگ‌مردان تاریخ زرین جمهوری اسلامی ایران است؛ انسان‌های مخلص و وارسته‌ای که در برهه‌های زمانی مختلف، بی‌هیچ چشم‌داشتی قدم در مسیر خدمت به خلق برداشتند و قربه‌ الی‌ الله کارهایی انجام دادند، کارستان.

بسیار خرسندیم که امروز شاهد گردهمایی 30 هزار نفری بسیجیان استان خراسان رضوی هستیم؛ تجمعی غرورآفرین که شوق امید و افتخار را در دل ایران و ایرانی زنده می‌کند و ترس و واهمه را بر دشمن ذلیل مستولی می‌سازد و لرزه بر کاخ‌های پوشالی آنها می‌اندازد.

 

بسیج مصداق عینی و بارز شعار محوری و اساسی «ما مقتدریم» است؛ شعاری زیبا، با مسما و حقیقتی عینی که باید به عنوان یک باور و اعتقاد در وجود همه شکل گیرد و به آن ایمان داشته باشیم.

 

بسیجی مقتدر است چراکه از زمان تاسیس بسیج به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکنون نشان داده، هیچ مانعی بر سر راه دستیابی به اهداف و خواسته‌هایش وجود ندارد. بسیجی مقتدر است چراکه خطی جز خط امام و انقلاب را پیروی نکرده، راهی که مقصدی جز فلاح و رستگاری ندارد.

 

بسیجی مقتدر است چراکه نیت الهی را در وراء هر قدم و کار خود حاکم کرده و پیش رفته و نیتی جز خدمت به مردم در سر نداشته است.

 

به راستی می‌توان بسیج را پاره تن مردم دانست؛ نیرویی برخاسته از متن جامعه که ایثار و از خودگذشتگی را پس از دفاع مقدس نیز تداوم بخشیدند و در عرصه‌ها و سنگر‌های فرهنگی، اقتصادی و سازندگی و این روزها هم در عرصه سلامت و بهداشت عمومی در قالب قرارگاه سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، در جهت عمران، آبادانی و اعتلای آب و خاک ایران اسلامی و حیات هموطنان خود به جهاد ادامه دادند.

 

اما هفته بسیج، فرصت مغتنمی است که به تبیین جایگاه این نیروی مردمی در مسیر تحقق و اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب بپردازیم.

 

بی‌شک، مهمترین خطاب بیانیه گام دوم انقلاب، بسیج و بسیجیان هستند؛ باید توجه داشت که تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند یک سازمان‌دهی تشکیلاتی و منظم بوده که ولایت در رأس آن قرار گرفته و ملت نقش بسزایی در این مسیر دارند؛ محوریت اصلی این سازمان‌دهی، بسیج و پایگاه‌های بسیج در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف است.

امید است در سایه منویات مقام معظم رهبری و عنایات حضرت ولی عصر(عج)، بسیج بتواند در مسیر فراهم آوردن مقدمات ظهور حضرتش گام بردارد و نظام مقدس جمهوری اسلامی را اعتلاء روز افزون ببخشیم.

 

سید هاشم غیاثی 

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار