بسیج و رسالت تبیینی و بصیرتی

تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) از الطاف و هدایت خاص پروردگار متعال برای امت اسلامی ایران بوده و تفکر و فرهنگ بسیجی از مهمترین ظرفیت های درونی کشور است.
کد خبر: ۹۳۹۳۲۶۴
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

بدون شک تشکیل بسیج در پنجم آذر سال 1358 به دست با برکت حضرت امام خمینی (ره) از الطاف و هدایت خاص پروردگار متعال برای امت اسلامی ایران بوده است و به مثابه نیروی درون زای کشور در عرصه های مختلف نظام اسلامی ایران یکی از ستون های پیش رونده نظام بوده و خواهد بود و از مهمترین ظرفیت های درونی کشور، تفکر و فرهنگ بسیجی می باشد.
به درستی اتکا به تفکر و فرهنگ بسیجی همچون گذشته ضامن عبور موفق کشور از این شرایط بر ساخته ای است که جریان تحریم (جنگ اقتصادی) و تحریف (جنگ روانی) ایجاد کرده است. فرهنگ بسیجی، فرهنگ امیدآفرینی و تبیینی و ضد تحریف است، فرهنگ بصیرت و عمل انقلابی است.
ولایت محوری ، ایثار و مقاومت و مردمی بودن ، تکلیف گرایی نتیجه محور از شاخصه های تفکر بسیجی است.
تحریم های همه جانبه و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم حدود یک دهه است که به صورت واقعیتی در اقتصاد کشور ظاهر شده است و هم زمان با فشار اقتصادی، تحریف و نا امید کردن مردم در دستور کار دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است.
مواجه شدن کشور با چالش اقتصادی و اضافه شدن مشکل ویروس کرونا حجم عمق مشکلات موجود اقتصادی کشور را بیشتر کرده است.
واقعیت مهم در ارتباط با وضع موجود و ریشه های آن این است که قطعا سهم عوامل داخلی کمتر از تحریم های خارجی نیست و چه بسا آسیب پذیری اقتصاد ملی از تحریم های خارجی به دلیل آسیب های داخلی است که کلید حل آنها وابسته به تدبیر و اراده مسئولان است که در این زمینه چالش جدی وجود دارد .
برای برون رفت از این چالش های مهم اقتصادی که به دنبال آن آسیب های اجتماعی را هم در پی دارد نیاز مند فرصت هستیم تا دولت و دستگاه های مسئول با جوشش های درونی، اقتصاد کشور را تقویت کنند.
بسیجیان  در جهاد تبیین باید بکوشند تا با بازنمایی ریشه های داخلی مشکلات کشور ضمن افزایش سطح آگاهی های عمومی و گفتمان سازی در این زمینه، مسئولان را متوجه تلاش برای رفع این آسیب ها کنند چرا که از این طریق نسخه پیچی جریان تحریف برای تسلیم نظام در برابر استکبار بی اعتبار می شود . جریان تحریف در این شرایط راه حل مشکلات کشور را در تسلیم در برابر فشار های خارجی می داند که افکار عمومی و حتی در مواردی نخبگانی، از ریشه های مشکلات کشور و در نقطه مقابل ظریفت های کشور برای حل مشکلات اطلاع چندانی ندارد.
در این مقطع حساس بسیجیان و نیرو های انقلاب با آگاه سازی، روشنگری، شفاف سازی و تبیین درست می توانند این نقشه جریان تحریف را خنثی کنند و امید به بهبود وضع موجود را در جامعه زنده نگه دارند.
ما ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی ایران به ویژه شهدای بسیج، هفته مبارک بسیج را به همه دلاور مردان، امید آفرینان و مردم قیور ایران ، پیشروان و پیشبران این حرکت عظیم جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می کنیم و از خداوند متعال مسئلت داریم که ما را با بسیجی زنده داشته و بسیجی بمیراند.
 
یادداشت از: حجت الاسلام حسین عبدالله پور
 
 

ارسال نظرات