استاندار تهران، سرپرست جدید فرمانداری شهرستان قدس را منصوب کرد، تا بدین ترتیب به ریاست سه ساله پرحاشیه ترین مدیر تاریخ استان خاتمه دهد.
کد خبر: ۹۳۹۳۱۷۵
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران: "لیلا واثقی"، پرحاشیه ترین مقام محلی استان تهران که پس مدتی روی کار آمدن، نام و شهرت او به دلیل مواضع عجیبی که داشت، بیشتر از یک رئیس جمهور جهانی شد، تا جایی که اتحادیه اروپا در فروردین‌ ماه سالجاری، وی را در لیست تحریمهای خود قرار داد.

واثقی در طول زمامداری خود، چهره مسلطی از خود نشان نداد و باعث شد مردم و مسئولان شهرستان ایرادهایی را علیه وی مطرح کنند، البته اعتراضهایی که به دلیل ارتباط ریشه دار فرماندار وقت با برخی از مقامات استانی و کشوری، هرگز به جایی نرسید، امری که باعث شد تا در آینده سرکِش تر عمل کند.

از برجسته ترین منتقدان این مدیر پرحاشیه، امام‌ جمعه، خانواده های شهدا و ایثارگران و اصحاب رسانه بودند.

اخیراً امام جمعه شهرقدس با ترعیب لیلا واثقی ، او را به دخل و تصرف اموال دولتی متهم کرده بود و حتی در تریبون نماز جمعه اعلام کرد، اگر اموال مربوبط به فرمانداری را باز نگرداند، نامش در اینجا فاش خواهد شد.

اما این تنها چالشی نبود که واثقی در زمان تصدی خود خلق کرد، سال 99 نیز، دریک اقدام‌ جنجالی دست به اخراج کارمندان و کارکنان خانواده های شهید و ایثارگر زد، تا جایی که به این بسنده نکرد و حتی در اظهاراتی به آنها اهانت نمود. پس از رسانه ای شدن این موضوع در خبرگزاری بسیج، بعدها وی در بیانیه ای چنین خبری را تکذیب نمود و خبرنگارش را به شکایت تهدید کرد.

از دیگر رفتار شگرف این مقام محلی در گرماگرم مسئولیت خود، مُمانعت از اصحاب رسانه در جلساتی مهم  همچون شورای اداری بود، شورایی مشورتی و‌ متشکل از رؤسا و‌مدیران شهرستان، که به ریاست فرماندار برگزار می شود و تنها هدف این جلسات نیز، ایجاد یک هماهنگی میان دستگاه های قضایی، امنیتی، اجرائی نظامی و‌ انتظامی است.

اضافه بر این، از ویژگیهای مطرود و منفی این مدیر دولتی در میقات فرمانداری، عدم انتقاد پذیری از سوی خبرنگاران و مطالبه گران عمومی و بومی بود، واثقی به تازگی علیه چند نفر که به گفته خود در فضای مجازی وی را تخریب نموده اند در دادگاه اعاده حیثیت کرده است، که نتیجه نهایی این شکوائیه هنوز مجهول است.

اکنون پس از گذشت 3 سال از مجادله ها و مشاجره های صورت گرفته، بلاخره ساعاتی پیش خبر تودیع و معارفه فرماندار شهرستان قدس در کانالهای فضای مجازی مربوط به این شهرستان منتشر شد، قضیه موثقی که با استقبال مِمبرهای این گروها مواجه شد‌.

کاربران در پیشوازی از طردِ لیلا واثقی، جمله " قدس آزاد شد" بکار بردند، واژه ای که برگرفته از " خرمشهر آزاد شد" را تداعی می کند.

بنابر آنچه که گزارش شد، محسن منصوری، استاندار تهران در حکمی "وحید گلی کانی" را بعنوان سرپرست فرمانداری شهرستان قدس منصوب کرده است.

دستوری که نهایت، به مدیریت تعقید انگیزِ لیلا واثقی، که از پائیز سال 98 تا به امروز عهده دار  بوده را پایان می دهد.

گفتنی است: گلی کانی، فرماندار جدید شهرقدس، اولین بخشدار این شهرستان بوده و  پیش از این نیز بعنوان  معاون سیاسی- امنیتی فرماندار استان قم‌ فعالیت کرده است.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات