هم‌زمان با هفته بزرگداشت بسیج، 57 زندانی معسر جرائم غیر عمد استان بوشهر به همت سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر آزاد می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۹۳۱۰۵
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر در حاشیه آئین آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد که به صورت تصویری هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شد، گفت: آزادسازی زندانیان معسر با تکیه بر جرائم سبک از آبان سال گذشته تاکنون یکی از برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان در سراسر کشور بوده است که با یاری خداوند تا به امروز تعداد قابل ملاحظه‌ای از این زندانیان آزاد شده‌اند.
محمود شریفی افزود: برنامه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در راستای مبحث تحقق عدالت اجتماعی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول قوه قضائیه در موضوع زندان‌زدائی و کاهش آمار زندانیان انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: قرار است در هفته بسیج امسال، 57 زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر از زندان آزاد شوند که تاکنون 23 نفر از این تعداد با همکاری ستاد دیه آزاد شده و بقیه نیز ان شاءالله به همت ستاد دیه استان بوشهر، نواحی سپاه‌های شهرستان‌ها و رده‌های بسیج اقشار تا پایان هفته بسیج آزاد می‌شوند.
این مقام مسئول یادآور شد: مجموع محکومیت‌های مالی زندانیان آزاد شده 2 میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است که با پرداخت 650 میلیون تومان آزادی آن‌ها محقق شده است و میزان محکومیت 34 نفر دیگر نیز مبلغ 2 میلیارد تومان است که انتظار می‌رود ثلث تا نیمی از این محکومیت‌ها از طریق سازش تأمین شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات