همزمان با چهارمین روز از هفته بسیج و با حضور برخی از مسئولان استانی و شهرستانی بسیجیان فعال و پیشکسوتان سپاه شهرستان بویراحمد تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۳۹۳۰۷۱
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد،سرهنگ پاسدار مصطفی مثنوی، جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در این آیین گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که در مناسبت‌های مختلف بارها بیان شده و در بیانیه گام دوم هم تاکید داشتند و همچنان تاکید دارند و مطالبه جدی ایشان از نهادهای انقلابی بخصوص سپاه است موضوع "پیوستگی نسل‌ها" است.

وی افزود: به هم پیوستگی نسل‌ها یعنی نسل‌ها در برهه‌های مختلف به هم وصل باشند که یکی از چالش‌های سپاه و دستگاه‌های حاکمیتی همین عدم پیوستگی نسلی است.

مثنوی اظهار کرد: در اوایل دولت گذشته فردی گفت چرا هر دولتی که در تاریخ انقلاب اسلامی سر کار می‌آید انگار باید کار را از اول شروع کند و دیگران کاری نکردند. هر کسی آمده چالش‌ها را مربوط به گذشته دانسته،در حالی که باید خوبی‌های دولت‌ها مطرح و از آسیب‌ها پرهیز شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به جزء مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی کسی را سراغ نداریم که خلف صالح باشد و از گذشتگان یاد کرده باشد.مقام معظم رهبری در همه سخنرانی‌ها و برنامه‌ها از راه و مسیر امام یاد می‌کنند.

مثنوی تصریح کرد: پیوستگی نسلی، امروز نیاز اصلی انقلاب اسلامی است و باید آن را قدر دانست. ما اگر قرار است به گذشته انقلاب افتخار کنیم و حال را بسازیم باید به این پیوستگی نسلی دقت کنیم‌. اینکه سپاه در هفته بسیج و مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متعددی برگزار و از فرمانده‌هان و رزمندگان گذشته دعوت می‌کند به دلیل همین پیوستگی نسلی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پیوستگی نسلی نیاز اجتماعی است، جامعه به پیوستگی نسلی نیاز دارد و خیلی از آداب و رسوم ما به دلیل همین عدم پیوستگی نسلی کم شده و بسیاری از رفتار بزرگان در چهره کوچک‌ترها دیده نمی‌شود و برای مراسمات خواستگاری و حل و فصل دعاوی بزرگان دیده نمی‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امروزه وقتی یک تصادف در خیابان می‌شود یک ریش سفید نمی‌تواند میان دو جوان میانجیگری کند چرا که ریش سفیدی از بین رفته است. البته جامعه و سیستم اداری هم به این سمت نرفته است بنابراین یکی از نیازهای اصلی نیاز اجتماعی است.

مثنوی تاکید کرد: یکی دیگر از پیوستگی نسلی نیاز فرهنگی است، عادت‌های خوب باید از نسل‌ قبل به نسل بعدی انتقال داده شود، برخی‌ها اینقدر بچه‌ها را خوب تربیت کردند که به پاسدار بودن افتخار می‌کنند و فرهنگ با نوشتن و سخنرانی منتقل نمی‌شود.

وی یکی دیگر از ضروریات بهم پیوستگی نسلی را نیاز تاریخی عنوان و اظهارکرد: اگر پیوستگی نسلی نباشد تاریخ‌ها و رویدادها فاصله می‌افتد و به فراموشی سپرده می‌شوند.متاسفانه بسیاری از رویدادهای تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد به همین دلیل فراموش شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اتفاقات گذشته می‌تواند مدیران خبره آینده بسازد، گفت: پیوستگی نسلی نیاز بشریت است آینده چیزی جزء حاصل جمع گذشته نیست بنابراین در صورتی که می خواهیم آینده خوبی داشته باشیم از گذشته درس بگیریم و حال را مدیریت کنیم نیازمند پیوستگی نسلی هستیم.

همچنین سرهنگ "حسین انوری"، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بویراحمد با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در همه برهه‌های انقلاب اسلامی گفت: بسیج در ۸ سال دفاع مقدس کاری کرد کارستان، اگر در زمان پهلوی خاک ما به دست بیگانه افتاد در جنگ ۸ ساله یک وجب به دست بیگانه نیفتاد .

وی افزود: بعد از جنگ، بسیج در سیل و زلزله و ریشه‌کنی بیماری‌هایی از جمله فلج اطفال و بسیاری معضلات ورود کرد در بیماری کرونا و طرح شهید سلیمانی با همکاری خوب بسیج اوضاع در استان بهتر شده است.

انوری در پایان هدف از برگزاری این همایش را انس و الفت بسیجیان و پیشکسوتان گذشته و بسیجیان کنونی عنوان کرد.

گفتنی است که در پایان این همایش از جمعی از پیشکسوتان بسیجی، فرمانده‌هان، بسیجیان فعال کنونی و خبرنگاران بسیجی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات