خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه گفت:پیام بسیج امید به آینده و میثاق با بیانیه گام دوم است بیانیه‌ای که با شفافیت تمام آینده را ترسیم کرده است و به عالم پیام ایستادگی مخابره کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۲۹۳۸
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

پیام بسیج امید به آینده،ایستادگی و میثاق با بیانیه گام دوم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در همایش روحانیت بسیجی علمداران بصیرت و مقاومت، ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، از همه مدارس و حوزه‌های علمیه و روحانیونی که پرچم بسیج، انقلاب وشهادت را برافراشتند و در این عرصه فعالیت دارند قدردانی کرد.

وی ادامه داد:چند ویژگی اصلی در ساختار بسیج وجودو دارد که شوق و شور بالاتری از حالت عادی دارد، بسیج وجودی لبریز از ایثار، فداکاری و ایمان دارد و مملو از شور جهاد و دفاع از اسلام است و این نخستین فرهنگ بسیج است.

آیت الله اعرافی گفت:بسیج از همه فضیلت‌ها برخوردار است، ولی روحیه دفاع از آرمان‌ها در آن موج می‌زند و این اساس بسیج است.

وی ادامه داد:بسیجی در قله‌های ایمان و جهاد و دفاع گامی بلند دارد و آمادگی حضور آگاهانه و شجاعانه در میادین مختلف را دارد و این ویژگی‌ها در عرصه‌های مختلف منجر به افتخار آفرینی بسیج است.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد:عظمت بسیج و اقتدار انقلاب اسلامی در مرز‌های اسرائیل نیز دشمن را متزلزل کرده است و گفتمان و سیطره انقلاب اسلامی بر تاروپود رژیم صهیونیستی قابل مشاهده است.

وی با توجه به اخلاص بسیجیان افزود:بسیجی تعهدی بسیار بالا و توقعی بسیار پایین دارد و خود را نسبت به اسلام و آرمان‌های الهی بدهکار می‌داند.

آیت الله اعرافی همچنین تصریح کرد:همبستگی و حرکت‌های زنجیره‌ای اثر گذار از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی است و این اتحاد و انسجام خط قرمز‌ها را می‌شکند.

وی خاطرنشان کرد:فرهنگ بسیجی پس از سرنگونی طاغوت، در دفاع مقدس نیز با اعجازی بزرگ تجلی کرد در عصری که همه مستکبرین آمدند تا ایران را نابود کنند و بسیج و فرهنگ بسیجی ما آن خواب‌ها را بی تعبیر گذاشت و ایران و انقلاب حفظ شد و اکنون این فرهنگ در عالم منعکس شده و الگویی بی بدیل است.

آیت الله اعرافی ادامه داد:فرهنگ دفاع مقدس و روحیه بسیجی در بسیاری از کشور‌های عالم حضور دارد و نقش آفرین است و جبهه مقاومت را تشکیل داده است.

وی تاکید کرد:بسیجیان پرشور و شعور در همه اقشار مختاف بسیج، زنجیره الهی هستند که به فضل الهی کشور را از سختی‌ها و مشکلات عبور خواهند داد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت:پیام بسیج امید به آینده و میثاق با بیانیه گام دوم است بیانیه‌ای که با شفافیت تمام آینده را ترسیم کرده است و به عالم پیام ایستادگی مخابره کرده است.

وی با اشاره به بسیج حوزه‌های علمیه گفت:بسیج وقتی که در فضای حوزه مطرح شود لایه‌هایی دارد که باید بسیجیان در حوزه به آن اهتمام داشته باشند، کار بسیجی در فضای مرکز دینی و حوزوی آن است که لایه شور وشعور انقلاب اسلامی را حفظ کند.

آیت الله اعرافی ادامه داد:امروز باید شور و شعور انقلابی، بسیجی و فریاد جهاد خدا در حوزه متجلی باشد، کار حوزه و بسیج حوزه کار تولید فکر و اندیشه و نظریه اسلام برای اداره جهان امروز و همچنین پایه ریزی تمدن نوین اسلامی است که نیاز به تلاش عمیق و مضاعف دارد.

وی در پایان تصریح کرد:کادرسازی برای نظام اسلامی و تبیین گفتمان سازی انقلاب در میان مردم از دیگر وظایف بسیجیان در حوزه است.

انتهای پیام

ارسال نظرات