خبرهای داغ:
همدان-استاندار همدان با اشاره به وظیفه امروز بسیج در جامعه گفت: مهم‌ترین وظیفه بسیج، نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی است که بالاترین آن اشاعه فرهنگ ناب قرآنی و اسلام ناب محمدی است.
کد خبر: ۹۳۹۲۹۰۳
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

علیرضا قاسمی فرزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن تبریک هفته بسیج در خصوص شعار محوری هفته بسیج با عنوان «بسیج پاره تن مردم» اظهار داشت: شعار هفته بسیج امسال دقیقاً با علم، آگاهی و منطبق با آنچه که ذات بسیج است انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه مفهوم واقعی بسیج همین است که از بدنه مردم است و پاره تن مردم و بخشی از این جامعه است، افزود: بسیج همچون شجره طیبه‌ای است که در ذات و وجود مردم ریشه دارد و از دل مردم برآمده و بخشی از آن پیکر مطهر و پاکی است که می‌شود با نام «بسیج» از آن اسم برد.

استاندار همدان گفت: از زمانی که امام خمینی(ره) بسیج را بنیانگذاری کرد و فرمان تشکیل آن را داد در همه عرصه‌ها حضور داشته و یار و یاور مردم بود و در دوران دفاع مقدس و پس از آن در هر نقطه و عرصه‌ای که نیاز بوده بسیج در صحنه حضور داشته است.

وی با اشاره به سخنی از  مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج یعنی در هر عرصه‌ای که نیاز باشد فعالانه و خودجوش حضور پیدا می‌کند و خودش را نشان می‌دهد،گفت: بسیج نه در یک عرصه، یک صحنه و یک جا بلکه در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها که مشکلی پیش می‌آید با اتکاء به نیروی خداوند متعال و پیروی از رهنمودهای رهبری حضور پیدا می‌کند و به رفع و حل آن مشکلات کمک می‌کند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه ظرفیت بسیج یک ظرفیت بسیار عالی و بالا است، ابراز داشت: اگر ما بخواهیم برای بسیج مقدار و حدی قائل شویم واقعاً وجود ندارد چراکه در هر زمینه‌ای مشکل لاینحلی بوده بسیج ورود پیدا کرده و آن مشکل برطرف شده است.

وی با بیان اینکه بنده نیز به عنوان یک بسیجی کوچک هستم و از زمانی که خودم را شناختم بسیجی بودم، گفت: احساس می‌کنم در هر زمینه‌ای مشکلی ایجاد شود که نتوانیم آن را حل کنیم، از بسیج کمک می‌گیریم.

استاندار همدان اضافه کرد: در بحث سرشماری نفوس و مسکن، شهرستان همدان به عنوان پایلوت برای سرشماری در سال 1400 انتخاب شد و در اجرای این امر جاهایی که مأمورین سرشماری برای گرفتن آمار و همکاری و مشارکت دچار مشکل بودند در نهایت تصمیم بر این شد که از نیروهای بسیج استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته بسیجیان ورود پیدا کردند و توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شد، ادامه داد: این مسئله برای ما حیاتی است چراکه وقتی آمار دقیقی از شهر ما ارائه نشود سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند بر اساس آمار جمعیت و نفوس، اعتبارات و امکانات را واگذار کند حتی سرانه‌های مربوط به گاز و برق هم بر این اساس است.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: علاوه بر این موضوع، همکاری بسیجیان را در سایر برنامه‌ها داریم و هرجا که نیاز به حمایت معنوی بسیج باشد از ظرفیت بالای بسیج استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به وظیفه امروز بسیج در جامعه گفت: مهم‌ترین وظیفه بسیج، نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی است که بالاترین آن اشاعه فرهنگ ناب قرآنی و اسلام ناب محمدی است.

استاندار همدان اضافه کرد: تا می‌توانیم باید به دیگر هم‌کیشان، هم مذهبان و به دیگر هموطنان و برادران و خواهران خود کمک کنیم که مسیر زندگی آنها دچار مشکل نشود و تا آنجایی که می‌توانیم مشکلات آنها را برطرف کنیم و نگاه ما نسبت به دیگران نگاه برادرانه و خواهرانه باشد و سعی کنیم اگر کسی دچار مشکل و یا معضلی است او را کمک کنیم.

وی عنوان کرد: نگاه واقعی بسیج همین است و امام (ره) بسیج را بر اساس این نگاه بنیانگذاری کرد که فرهنگ دینی و قرآنی را اشاعه دهد و از منکر، از تهمت و افترا زدن جلوگیری کند که این فرهنگ ناب بسیج می‌شود.

قاسمی‌فرزاد ضمن تقدیر از مجموعه بسیج بیان کرد: ما هرچه داریم از بسیج است یعنی خود سپاه هم اگر به وجود آمد همین بسیجیان آمدند افرادی که تفکر بسیجی داشتند و سپاه را تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هم نسبت به بسیج عنایت ویژه‌ای دارند، گفت: بسیج همان پاره‌ای از تن مردم است که بسیار عزیز است و می‌تواند منشأ همه خیرات برای جامعه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات