امام جمعه بروجرد در گفتگو با خبرگزاری بسیج

تاثیر بسیج برزندگی مردم مناطق محروم قابل لمس است

امام جمعه بروجرد گفت:تاثیر بسیج برزندگی مردم بویژه مناطق محروم قابل لمس است وبا اشاره به این مطلب که بسیجی یک فرهنگ است.
کد خبر: ۹۳۹۲۸۲۸
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

حجت الاسلام سید علی حسینی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از لرستان گفت: یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی وابتکارات امام (ره) تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی به تعبیر حضرت امام (ره) تشکیل بسیج بودکه مردم را به صحنه آوردند وبا نفس‌های قدسی، دلسوزی واخلاصی که امام داشت حرف‌های ایشان در اعماق جان انسان‌ها نفوذ میکرد وقلوب انسان‌ها رابه صحنه آورد.
وی افزود: بسیج پاره تن مردم است، یعنی در واقع بسیج از بطن مردم واز بهترین فرزندان مردم تشکیل شد و کسانی در بسیج وارد شدند وسینه سپر کردندکه این‌ها احساس تعلق به اسلام ونظام به امام وکشور داشتند واحساس میکردند که باید انچه دارند در طبق اخلاص وتقدیم خدا کنند که مهمترین ان‌ها جانشان بودوواقعا جان برکف وارد صحنه شدند.
امام جمعه بروجرد بیان کرد: در جنگ بسیج خودش را نشان دادودرخشید واین نیرو‌ها از متن مردم واز بهترن خانواده‌ها بودند که کار بزرگی در جنگ انجام دادندوکار ان‌ها در جنگ ودر تاریخ اسلام بی نظیر بود. ما به این بسیجیان عزیزان افتخار میکنیم واز خداوند منان برای شهدای جنگ تحمیلی علو درجات واز ارواح مطهراین شهدای عزیزمان درخواست شفاعت داریم.
حسینی گفت:تاثیر بسیج برزندگی مردم بویژه مناطق محروم قابل لمس است وبا اشاره به این مطلب که بسیجی یک فرهنگ است خاطر نشان کرد: متاسفانه فرهنگ بسیجی در بسیاری از ادارات ما وارد نشده، چه خوب است اگر تمامی کارکنان ادارات وارگان‌ها روحیه بسیجی داشته باشند وفرهنگ بسیج بران‌ها حاکم باشد، فرهنگ بسیجی فرهنگ جهادی است یعنی تاوقتی توان است وتا وقتی کار است از پا نمی‌نشینند وبه ساعت نگاه نمیکنند که چه ساعتی بیایند وبروندکه اگر فرهنگ بسیج بر کشور حاکم میشد در کشور وضعیت بهتری داشتیم هرجایی که برکشور فرهنگ بسیج حاکم بوده ما درخشیدیم.
وی با اشاره به توانمندی‌های نیرو‌های مسلح کشورعلت را حاکم بودن فرهنگ بسیج بر این ارگان‌ها دانستن وادامه داد: مقام معظم رهبری که بزرگترین بسیجی است توانست فرهنگ بسیج را در این ارگان مهم حاکم کنندوبرای اثباط، به تهیه وتجهیزات نظامی وموشکی وتربیت نیرو‌های خوب وبی نظیر اشاره کرد.
امام جمعه بروجرددر ادامه با اشاره به گروه‌های جهادی وبسیج وسپاه ودانشمندان عزیزی که شهید شدندوان‌هایی که هستند، اضافه کرد: از خاطرات من این بود که زمانی سعادت پیدا کردم وبه قسمتی ازصنایع برای بازدیدرفتم، دیدم که کسانی در حال خدمت هستند که در کنار کار ومیز خود قران ومفاتیج دارند ومسئول ان‌ها به این نکته اشاره داشت که بعضی از افراد بااینکه تا منزل فاصله‌ای ندارند مدتهاست که منزل نرفته اند ومشغول خدمت رسانی هستند.
حسینی با اشاره به اجرایی شدن فرهنگ بسیج دربعضی ارگان‌ها ادامه داد: دربعضی عرصه هابه لطف خدا به جایی رسیدیم که قوی‌ترین دشمن‌ها مانند امریکاجرات نمیکند که به ما چپ نگاه کند وای کاش این فرهنگ بسیجی در همه وزارت خانه‌ها و همه ادارات حاکم می‌شد.
وی افزود:خدماتی که بسیج وفرهنگ بسیجی برای مردم انجام داده بسیار کار‌های بزرگی است، جوانان در قالب گروه‌های جهادی برای مردم از انچه که در توان دارند کوتاهی نمی‌کنند، به ساعت هم نگاه نمیکنند، شبانه روز هم کارمیکنند، جاده سازی، آب رسانی، برق رسانی در ساخت منازل محروین وانچه که مورد نیازاست همکاری دارند وتاثیر زیادی در خدمات رسانی بخصوص در مناطق محروم دارند ودرجامعه هم تاثیر گزار بوده اندواگر هم توفیقی داریم، همین فرهنگ بسیجی است که باعث شده ما پیشرفت کنیم.
امام جمعه بروجرد با اشاره به فرموده‌ی رهبری درموردآتش به اختیاربودن بسیج ادامه داد: بسیج باید در چهار چوب قانون اگر کاری برزمین مانده وارد کار بشود وکاررا انجام بدهد، مثلا اگر نهاد یا سازمانی کارش را خوب انجام نداده در چهار چوب قانون کار کنند تا کاررا پیش ببرند پس اتش به اختیار بودن یعنی کاررا جهادی انجام دادن در چهار چوب قانون است.
وی اظهار داشت: مسئولین در همکاری با بسیجیان آتش به اختیاری که در چهار چوب قانون کمک میکنند باید قدردان زحمات این افراد وگروه‌های جهادی باشند وبا ان‌ها همکاری لازم را انجام بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات