۴۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد به مناسبت هفته بسیج شدند.
کد خبر: ۹۳۹۲۸۲۴
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد ومحکومین مالی در سالن اجتماعات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) باحضور سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه استان، عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های لرستان و شاکرمی مدیرنمایندگی ستاد دیه دراستان و جمعی از کارکنان زندان‌های استان وپاسداران انقلاب اسلامی لرستان برگزار شد.


سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در این مراسم ضمن گرامی داشت هفته بسیج به تمامی بسیجیان بااخلاص اظهار داشت:در نظام اسلامی قرار بر حداقلی زندانیان در زندان هاست ودرصورتی که فردی به زندان ارجاع داده شد زندان برای او دانشگاه وهنگام بازگشت به جامع متنبه و اصلاح شده باشد و سازمان زندان‌ها با فعالیت‌های فرهنگی متنوع می‌تواند بر این امرمهم واقعیت ببخشد.

کشکولی افزود:همه ما مکلف هستیم که در اصلاح جامعه گام‌های موثری برداریم همچنین درجهان جز معدود کشور‌هایی هستیم که از سازمان‌های حمایتی بی نظیری در جهت حمایت از خانواده زندانیان برخورداریم.

سپس عبدالمجید کشوری ضمن تبریک هفته بسیج به خانواده معزز شهدا وبسیجیان و زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدای والا مقام اظهار داشت: درجامعه اسلامی وحاکمیت اسلامی رویکرد بر حل مشکلات مردم است و محکومیت بیش از نیمی از زندانیان ناشی از مشکلات خانوادگی ومالی است هرچند این مستمسکی بر ارتکاب جرم نیست و همه باید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم و به عنوان خادم مردم بتوانیم زمینه بازگشت شرافتمندانه زندانیان که شعار محوری سازمان زندان هاست را به جامعه فراهم سازیم.

وی افزود:آزادی هریک از زندانیان نجات یک خانواده است، و درکنار این اقدامات صورت گرفته امسال آثار ارتباط، رسیدگی وحل مشکلات خانواده زندانیان در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به وضوح دیده شد وبرای اولین بار بیش از ۲۰۰۰ نفر در زندان‌های استان پای صندوق‌های رای حضور پیداکردند وبا رضایت کامل به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی احترام گذاشتند.

این مقام مسئول اظهار داشت:در سال گذشته کلیه بدهکاران مالی از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان آزاد شدند و دربیست ماه گذشته تا کنون ششصدوپنجاه زندانی توسط نهاد‌های انقلابی وخیرین استان با بدهی بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شده اند

عضو شورای قضای استان اظهار داشت: در مدت شیوع بیماری کرونا برخی از افرادی که فعال در حوزه اقتصادی بودند با مشکلاتی روبرو شدند ومحبوس در زندان هستند و هدف تشکیل جلسه امروز آزادی همین افراد است.

کشوری افزود:درمورد زندانیان پس از آزادی هم تمهیداتی اندیشیدیم واین تکلیف برعهده مراقبت بعداز خروج زندانیان لرستان نهاده شده که افراد را در فعالیت اقتصادی مشارکت می‌دهد.


شاکرمی در این جلسه ضمن ضرورت بر آزادی زندانیان جرائم مالی وغیر عمد در ستاد دیه استان افزود:ستاد دیه توانسته است از اول سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۳۴ نفر از زندانیان را با بدهی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان آزاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات