خبرهای داغ:
همدان-مسئول بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: عدالت آموزشی مقوله بسیار مهمی است که باید به صورت جدی در آموزش و پرورش مورد توجه باشد.
کد خبر: ۹۳۹۲۷۸۱
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، طیب فریادرس در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج با عنوان «پویش لبخند رضایت» برگزار شد، با بیان اینکه اصلی‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای سرمایه انسانی آن جامعه است، اظهار داشت: کشور‌هایی که به رشد و توسعه رسیدند متناسب با مدل تفکری خود بیشترین سرمایه خود را در حوزه تربیت نیروی انسانی به کار بسته‌اند و در حوزه آموزش به خصوص آموزش ابتدایی ده‌ها برابر منفعت حتی اقتصادی وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما به عنوان بسیج باید تلاش کنیم از زحمات گروه‌های جهادی در طول یک سال گذشته و در دوران کرونا تقدیر کنیم.

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه ۳۰ درصد از دانش‌آموزان استان به دلیل کرونا به صورت مطلق یا نسبی دچار افت آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت شده‌اند که البته قبل از کرونا درصد کمتری وجود داشت، اما به این شدت نبود، گفت: حضور گروه جهادی ۱۰ درصد از این میزان را پوشش می‌دهد و به طور قطع ۲۰ درصد دانش‌آموزان با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی مقوله بسیار مهمی است که باید به صورت جدی در آموزش و پرورش مورد توجه باشد، افزود: هر سال شاهد افت مدارس دولتی نسبت به مدارس غیرانتفاعی هستیم و استعداد‌های مناطق روستایی و حاشیه شهر دیده نمی‌شوند.

فریادرس با بیان اینکه ۵۴ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند که تنها پنج درصد آن‌ها رتبه‌های برتر کنکور از این مدارس است و فقط ۱۰ درصد قبولی دانشگاه از این مدرس است، گفت: در قانون اساسی آمده است که آموزش و پرورش باید رایگان باشد، اما غلبه نگاه اقتصادی به آموزش و هزینه تلقی کردن آموزش این مهم رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از آموزش به عنوان یک سرمایه‌گذاری نام برده است، افزود: ریشه کمبود معلم در استان و کشور به نوع نگاه به آموزش و پرورش است.

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه تفکر برون‌سپاری آموزش در دولت قبل باعث شده امروز شاهد کمبود معلم و بکارگیری معاونین و نیرو‌های خدماتی به عنوان معلم در آموزش و پرورش باشیم، عنوان کرد: نگاه اقتصادی به فضای آموزش و پرورش باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است و ما ده‌ها هزار کمبود معلم داریم.

وی با بیان اینکه با بازگشایی کامل مدارس مشخص می‌شود که چقدر کمبود معلوم جدی است، ابراز داشت: در نگاه مقام معظم رهبری مسیر جذب معلم مسیر دانشگاه فرهنگیان است چراکه معلمی علاوه بر دانش، مهارت و هنر هم است.

فریادرس گفت: سال ۱۴۰۰ پیک خروج معلم از بدنه آموزش و پرورش است که طبیعتاً باید برای این اتفاق ۴ سال پیش برنامه‌ریزی می‌شد که به جذب دانشگاه فرهنگیان سهمیه داده می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه بسیج تنها اقدامات جهادی نیست که البته ورود کرده‌ایم، گفت: راه‌اندازی پایگاه تخصصی مساله محور و پیگیری مشکلات به صورت بنیادین موجود از دیگر اقدامات بسیج فرهنگیان بوده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه در حال حاضر دولت انقلابی و مردمی روی کار آمده که امیدواریم نگاه انقلابی آن در بدنه آموزش و پرورش تسری یابد، افزود: متاسفانه تاکنون وزیر آموزش و پرورش انتخاب نشده که امیدوارم سریع‌تر این اتفاق رخ دهد و مشکلات بر طرف شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از ایام کرونا چهار گروه جهادی در بسیج فرهنگیان داشتیم که امروز به ۳۵ گروه جهادی در سطح استان افزایش یافته است، عنوان کرد: این گروه‌های جهادی۷.۳ میلیارد تومان کمک نقدی جمع‌آوری و با عنوان کمک مومنانه در مناطق محروم توزیع کردند.

فریادرس با بیان اینکه در حوزه فضای آموزشی مجموع بسیج فرهنگیان ۱۳ هزار نفر روز کار آموزشی توسط این گروه‌های جهادی انجام شده است، افزود: معلمی داریم که به تنهایی یک هزار نفر ساعت وقت گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: کار اصلی که در حال پیگیری آن هستیم که مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کند، پیگیری سند تحول بنیادین و مشارکت فرهنگیان در تحقق این سند توسط پایگاه‌ها است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان ابراز داشت: پویش لبخند رضایت به دبیری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش با هدف ایجاد یک نهضت همگانی مستمربرای کمک به جامعه معلمان و دستگاه آموزش و پرورش است و این مهم در راستای اجرای بهینه برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورشی در دوران کرونا است.

 وی با بیان اینکه مبنای لبخند رضایت برگرفته ازانتظارات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد:همچنین مقابله و ترمیم زیان‌های ایجاد شده و صورت گرفته به دنبال مرحله سوم رزمایش مومنانه با دو رویکرد محوری برای پر کردن خلأ پرورشی و تجلیل همگانی از مجاهدت‌های معلمان برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات