به مناسبت هفته بسیج ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۹۳۹۲۷۰۳
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد،در سومین روز هفته بسیج، که به نام عدالت و مبارزه با فساد نامگذاری شده است جلسه ای در قالب " آئین آزادسازی زندانیان معسر، جرائم غیر عمد مالی-نهضت خدمات مؤمنانه بسیج" با حضور مسئولان کشوری به صورت ویدئو کنفرانس با حضور حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و با ارتباط تصویری با سپاه‌های استانی - و در استان کهگیلویه و بویراحمد - با حضور " سردارخرم دل فرمانده سپاه فتح استان، بیژنی مدیرکل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی استان، احمدی مسئول ستاد دیه استان، سرهنگ علیزاده مسئول بسیج حقوقدانان استان و سایر مسئولان در سالن فرماندهی سپاه فتح استان برگزار شد.
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور آزادی زندانیان را امر بسیار خدا پسندانه‌ای دانست و گفت: بسیج دو هزار و ۶۸ زندانی را سال گذشته آزاد کرد و امسال نیز تعداد زیادی زندانی معسر را آزاد می‌کند که جا دارد با همه وجود از آنها سپاسگزاری کنیم.

دادستان کل کشور گفت: همه کمک کنند تا ما بتوانیم زندانیان غیر عمد و کسانی که به دلیل بدهی گرفتار شده‌اند را از بند اسارت آزاد کنیم.

وی با اشاره به هفته بسیج گفت: در هفته بسیج قرار داریم هفته‌ای که یادآور کسانی است که از جامعه بسیج در دفاع از قرآن و ارزش‌ها به شهادت رسیدند. از وجود این عزیزان شرمنده هستیم چون نتوانستیم دِین خود را به آنها به درستی ادا کنیم.

دادستان کل کشور افزود: بسیج شجره طیبه‌ای است که امام راحل نهال‌اش را غرس کرد و اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال آثار و ثمرات آن قابل مشاهده است به نحوی که دنیای اسلام و مردم کشورمان از این شجره طیبه میوه می‌چینند.

منتظری ادامه داد: یکی از خدمات ارزشمندی که مشاهده می‌کنیم کمکی است که بسیج به گرفتاران در حوزه‌های مختلف می‌کند. روزی این کمک به گرفتاران در سیل و زلزله و کمک‌های مومنانه بود و امروز در قالب کمک به آزادسازی زندانیان معسر صورت می‌گیرد

سردار سلیمانی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: نهضت خدمات مومنانه از ابتدای سال گذشته آغاز شد و بسیج، آزادسازی زندانیان معسر را در برنامه خود قرار داد.

وی ادامه داد: با خواست خداوند متعال و همراهی خیرین و ستاد دیه و قوه قضائیه توانسته‌ایم در این عرصه قدم برداریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اقدامات بسیج در عرصه خدمات مومنانه را بسیار موثر دانست و افزود: حرکت بسیج در عرصه خدمات مومنانه در عرصه‌های مختلف از جمله آزادی زندانیان معسر ادامه خواهد داشت.

بیژنی مدیر کل زندان ها و نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت که زندانیان جرائم غیر عمد بنا به اتفاق و ناخواسته مرتکب جرائم می‌شوند و گاهی اوقات این افراد بنا به کمبودها و تحت تأثیر شرایط خاص دچار مشکل می‌شوند و به حبس رفتن این افراد باعث ایجاد هزینه‌های گزاف برای دولت و نظام و نیز باعث تأخیر در پرداخت بدهی خود می‌شود، پس شایسته است که طلبکاران و شاکیان با تکیه بر رأفت اسلامی با این افراد برخورد کنند
وی ابراز داشت؛ به مناسبت هفته بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ بدهی چهار میلیارد ریال آزاد شدند.
در پایان این مراسم، از خیرین، مسئولین و فعالان گروه های جهادی بسیج حقوقدانان استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات