نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در یزد:

نماز به ما سبک زندگی می‌دهد/نماز کانون تربیت است

حاجی صادقی در اجلاسیه نماز نیروهای مسلح در یزد گفت: نماز کانون تربیت است و این نسخه‌ای است برای کسانی که دنبال اقدامی مؤثر برای تربیت هستند.
کد خبر: ۹۳۹۲۶۵۱
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در اجلاسیه نماز نیرو‌های مسلح استان یزد گفت: بسیج و بسیجی یعنی خروجی نماز و یعنی تربیت شده کارخانه انسان‌سازی نماز و خوشحالم در هفته بسیج به استانی آمده و در جمع مردمی حضور پیدا کرده‌ام که به اقامه‌کنندگان دین خدا هستند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز اقامه دین خداست، اظهار داشت: نماز ستون دین است و برای برپایی دین خدا با ستون دین را برپا کرد؛ نماز سرچشمه همه خوبی‌ها و ساختن انسان برای همه میدان‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: مردم یزد خدا را شاکر باشند به این لقب دارالعباده و البته باید از آن حفاظت کرد و باید بدانیم که دشمن به دارالعباده بیشتر نسبت به جا‌هایی دیگر حمله می‌کند.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه گل سرسبد همه عبادات نماز است، عنوان کرد: کمال انسان به قرب خداست و هر چه انسان به خداوند نزدیک‌تر شود قیمتی‌تر می‌شود و وسیله پرواز و قرب به خدا عبادت است.

وی بیان کرد: باید عبادات و نماز‌ها علاوه بر اینکه صحیح اقامه شوند، از نظر سازندگی و تأثیرگذاری نیز بهتر شود و در این مسیر باید تلاش کنیم.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: نماز تجلی خلوت و اتصال عبد به خداوند و ملاقات خصوصی عبد و معبود است و باید به خداوند التماس کنیم تا لذت نماز را به ما بچشاند و عشق به نماز داشته باشیم.

حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: نماز محور قبولی همه عبادات و اعمال است و دلیلیش این است که اگر نماز قبول شد همه چیز‌های دیگر را هم درست می‌کند.

وی تأکید کرد: نماز هم نماد دین و هم باطن دین است، نماز حقیقت عبودیت است و عالی‌ترین درجه‌ای که انسان به آن می‌رسد؛ درجه‌ای که از نبوت و از امامت بالاتر است و آن مقام عبودیت و بندگی است که این مقام در نماز به دست می‌آید.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: نماز آرامش‌دهنده روح و روان آدمی است، امروز بشر به آسایش رسیده است، اما از آرامش محروم است و این آرامش در نماز به دست می‌آید.

حاجی‌صادقی ادامه داد: نماز کانون تربیت است و این نسخه‌ای است برای کسانی که دنبال اقدامی مؤثر برای تربیت هستند.

وی اظهار داشت: نمازخوان که خدا را بزرگ ببیند دیگر هیچ کس و هیچ چیز برایش بزرگ نیست و از هیچ قدرتی نخواهد ترسید کسی که عبد خدا شد عبد هیچ کس دیگر نمی‌شود.

حاجی‌صادقی گفت: خوب است که قدری راجع به نماز و حقیقت نماز مطالعه کنیم و به کارکرد نماز برسیم چرا که نماز به ما سبک زندگی می‌دهد.

ارسال نظرات