فرمانده سپاه الغدیر در بازدید از نمایشگاه اقتصادی شمیم خدمت ناحیه مرکزی یزد:
مکتب بسیج در میان همه مکاتب توسط یک مجتهد کامل ورهبر بزرگ در اندیشه اسلامی بر اساس عقل خدا محوری با تمامی مبانی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و.. به وجود آمد.
کد خبر: ۹۳۹۲۶۳۲
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرنگار بسیج از یزد، فرمانده سپاه الغدیر درجمع عوامل برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، پایوران و بسیجیان ناحیه مرکزی یزد گفت: یکی از مبانی فقهی ما بحث عقل و تعقل است که بشر سعی نمود عقل وحی محور را به عقل خود بنیان بشری یعنی به اقتضای حکمرانی تبدیل نماید؛ بعد از مدتی بشر دید که این مدل حکمرانی به جزء خسارات اقتصادی ثمره‌ای ندارد بنابراین مکتب جدیدی به عنوان مکتب روابط انسانی را به وجود آورد که انسان در این مدل بایدبرای بهره کشی بیشتر آماده باشد؛ پس از آن، با توجه به پیچیدگی‌های بشر، تاثیر پذیری‌ها وتاثیر گذاری او در عالم بیرون مکتب روابط سیستمی آمد گه این هم فاید‌ای نداشت که مجبور به ایجاد مکتب اقتضایی شدند؛ یعنی اقتضای کار هر چه بود همان معیار است وبعد از آن مکتب تفکر استراتژیک به وجود امد که بشر طی آن به ویرانگری پرداخت و در نتیجه عقل خود بنیان بشری در بین همه مکاتب مادی شکست خورد؛ مکتب بسیج در میان همه مکاتب توسط یک مجتهد کامل ورهبر بزرگ در اندیشه اسلامی بر اساس عقل خدا محوری با تمامی مبانی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و.. به وجود آمد.


وی با بیان یددگاه‌های مختلف غربی‌ها وافراد مختلف در مورد مکتب بسیج، کار وشخصیت بزرگ حضرت، امام (ره) تصریح نمود: دیکمیجیان می‌گوید که امام همان مهدی موعود است که در عصر حاضر کار را دنبال می‌کند و بسیاری از افراد سیاسی یک مدل حکمرانی الهی نداشتند تا جامعه اسلامی را تشکیل دهند؛ آلوین تافلرمی نویسد که نوشته‌های امام خمینی (ره) را دوباره بخوانید که ایشان مرد قرن ۲۱ است اگرچه در قرن ۲۰ می‌زیسته است.
سردار پورشمسی در ادامه با عنوان نمودن تعامل وهمکاری همه جانبه سپاه وبسیج با دستگاه‌های مربوطه گفت: به همت بسیج سازندگی استان، ۱۳ کارگاه اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفته است که ۴ عدد از آن‌ها در هفته بسیج به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظرات