خبرهای داغ:
آسیابی از بازگشت به خانواده ۱۵ محکوم به قصاص از ابتدای امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۲۵۲۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

بخشش ۱۵ محکوم به قصاص از ابتدای امسال در گلستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: پانزدهمین بخشش محکوم به قصاص که به تازگی در مینودشت اتقاق افتاد یک جوان متولد ۷۴، فرصت زندگی دوباره پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: این جوان زمانی که ۲۳ ساله بود مرگ یک نفر دیگر را رقم زد و حکم قصاص او در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی دادستان شهرستان مینودشت و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان گنبدکاووس، خانواده مقتول بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند.

آسیابی از درصد بالای سازش پرونده‌ها در استان هم خبر داد و گفت: از ابتدای امسال هم بیش از ۷۲ هزار پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان تشکیل شده که نزدیک به ۴۰ درصد این پرونده‌ها پس از رسیدگی، با پادرمیانی اعضای این شورا به سازش طرفین ختم شده است در حالی‌که میانگین سازش پرونده‌ها در کشور ۳۴ درصد است.

وی به تلاش‌ها دستگاه قضائی استان برای گسترش فرهنگ صلح و سازش و فراهم کردن بستر برای مشارکت اقشار مختلف برای پادرمیانی در حل و فصل اختلافات اشاره کرد و گفت: تشکیل هیئت‌های صلح یکی از برنامه‌های امسال ماست که تاکنون هیأت صلح اقوام ویژه قوم سیستانی، هیأت صلح آموزش و پرورش ویژه فرهنگیان آغاز به کار کرده است و به زودی نیز سومین هیأت صلح استان ویژه اهل سنت شرق گلستان در گنبدکاووس راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها