کنگره ملی سه هزار شهید استان طی روزهای آتی با حضور مسئولان کشوری و استانی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان و همچنین ترویج فرهنگ ایثار در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۲۴۲۹
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، کنگره ملی 3 هزار شهید استان ایلام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب 8 اجلاسیه و با حضور مسئولان کشوری و استانی از 4 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

بر اساس گفته مسئولان 21 کمیته ذیل کنگره ملی 3 هزار شهید استان ایلام به ریاست استاندار ایلام و دبیری سپاه امیرالمومنین(ع) استان جهات برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره ملی در حال فعالیت هستند.

ارائه خدمات محرومیت‌زدایی به نیابت از شهدا

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: در جریان کنگره سه هزار شهید در استان ایلام 43 خدمت توسط کمیته‌های مختلف پیش‌بینی‌شده که 26 خدمت در حوزه محرومیت‌زدایی انجام‌ شده است.

مسئول کمیته محرومیت زدایی و خدمات فرهنگی، اجتماعی ادامه داد: این خدمات با مشارکت بیش‌از 15 دستگاه دولتی انجام‌ شده و تهیه جهیزیه برای زوج‌های محروم، ساخت مسکن برای محرومین ،تهیه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند و... ازجمله خدمات ارائه شده جهت محرومیت‌زدایی در استان است.

موسی‌نژاد همچنین به پویش ایران مهربان با شناسایی 10 هزار حامی برای کودکان یتیم، پویش ایران همدل ، کمک‌های مؤمنان پخت غذای گرم و غیره اشاره کرد و اظهار داشت: کنگره ملی شهدا به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده و خدمات مذکور جهت محرومیت‌زدایی به نیابت از شهدا انجام‌ شده است.

عمده اقدامات اصناف ایلامی

یونس هواسیان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با بیان این‌که رزمایش‌های کمک مؤمنانه، خرید بسته‌های معیشتی و توزیع آن‌ها بین محرومین، تهیه و توزیع پک‌های بهداشتی، لوازم‌التحریر و غیره از اقداماتی است که توسط اتاق اصناف و همچنین بسیج اصناف در قالب کنگره سه هزار شهید و به منظور محرومیت‌زدایی در استان ایلام انجام شده است.

رئیس اتاق اصناف استان ایلام همچنین به اجرای طرح هر یک کاسب یک دانش‌آموز و تقبل هزینه‌های دانش‌آموزان محروم توسط برخی از کاسبان اشاره کرد و افزود: همچنین جهت محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومین طرح استاد و شاگردی با انعقاد تفاهم‌نامه با فنی‌حرفه‌ای توسط اتاق اصناف انجام‌شده که براساس این طرح آموزش‌های لازم به برخی از جوانان و نوجوانان محروم جهت مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی ارائه می‌شود.

مسئول کمیته اصناف،اقشار و تشکل‌های مردمی اضافه کرد: اعزام گروه‌های جهادی با هماهنگی اتاق اصناف و بسیج اصناف جهت تعمیر منازل محرومین، تهیه جهیزیه، تهیه کیف، کفش، البسه و غیره برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک به اشتغال‌زایی در مناطق روستایی، تخفیف 20 درصدی به افراد جهت صدور پروانه کسب، نذر نان و توزیع آن در مناطق محروم، نذر خون با توجه به وضعیت کرونای و کاهش ذخایر خونی استان، توزیع سه هزار پرس غذا در حاشیه شهر، تهیه و توزیع بخاری برای نیازمندان و غیره از جمله اقدامات اتاق و بسیج اصناف محسوب می‌شود .

توزیع 100 هزار جلد کتاب در سطح استان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در گفت‌وگو با بسیج به اقدامات کمیته فرهنگی و تولیدات هنری در قالب کنگره 3 هزار شهید اشاره کرد و گفت: بخش‌های ویژه سومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی"عقیق و ارغوان" و سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان ایلام به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کنگره 3000 شهید استان ایلام اختصاص یافته و همایش استانی تئاتر خیابانی با موضوع ایثار و شهادت و کنگره 3000 شهید استان ایلام نیز با حضور 9 گروه نمایشی برگزار خواهد شد.

عمران خودآموز خاطرنشان کرد: در راستای ارائه 43 خدمت برجسته فرهنگی و اجتماعی در بخش‌های مختلف، توزیع بیش از 100 هزار جلد کتاب تا پایان سال در سطح استان به ویژه مناطق حاشیه‌‌ای و کم‌برخوردار به نام و یاد شهدا صورت می‌گیرد.

مسئول کمیته فرهنگی و تولیدات هنری اضافه کرد: برگزاری محفل شعر و خاطره گویی در شهرستان‌های استان، طراحی و رونمایی از پرتره شهیدان، اجرای نمایش خیابانی در یادواره شهدای شهرستان‌ها و برگزاری نمایشگاه آثار هنری (عکاسی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی و...) در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره سه هزار شهید استان ایلام است که از هفته دفاع مقدس آغاز شده‌اند.

ارسال نظرات