خبرهای داغ:
مکتب بسیج میعادگاه عاشقانی است که در راه خدا برای خدمت به مردم از یکدیگر سبقت می گیرند، برایشان نام و نشان مفهومی ندارد. سن و سال نمی شناسند پیر و جوان، زن و مرد، همه در صفوف خدمت حاضرند.
کد خبر: ۹۳۹۲۳۶۸
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

خبرگزاری بسیج:محبوبه حقیقت/قم/چند روزی است ذهنم درگیر است. دنبال محتوای ناب برای معرفی بسیج هستم، اما هر چه بیشتر فکر میکنم از این موضوع بیشتر فاصله می‌گیرم؛ نه به خاطر بی محتوا بودن آن بلکه دقیقا به خاطر پر محتوا بودنش.

خوشبختانه به درازای تاریخ انقلاب حرف‌های زیادی زده شده، چه از جانب امام راحل چه از طرف رهبر معظم انقلاب و چه از جانب مسئولین نظام و... که هر کدام فصل عاشقانه‌ای برای بسیج سروده اند.

حرکت بسیجیان هم از این فصول نشأت گرفت، نشو و نما کرد، رشد کرد و شد برگ زرین صفحات انقلاب.

اما ذهن من هنوز هم درگیر است دنبال یک نقطه پر رنگ در بسیج می‌گردد که تمام زیبایی‌های آن را در یک کلام خلاصه کند؛ فکر میکنم و بالاخره جرقه‌ای ذهنم را سمت و سو میدهد.

ذهنی که فقط هدفش نشان دادن کلام پرمغز امام خمینی (ره) مبنی بر بسیج ۲۰ میلیونی و بازتاب کلام ایشان بعد از انقلاب تا کنون بود تبدیل شد به یک واژه:
«بسیج یعنی اخلاص»

نه بلد هستم و نه بنایی دارم اخلاص را تفسیر کنم؛ اما شما را دعوت میکنم به یک جمله از سردار دلها؛ شهیدی که هنوز با بردن نامش اشک از چشمانم جاری میشود. شهیدی که برای لحظه لحظه بودنش باید سپاس بیکران تقدیم معبود او کنم.

او سپاهی بود، اما نقطه پررنگ "بسیج" در تمام وجودش تجلی داشت.

برای همین می‌توانست کلامی بگوید که با تمام وجود بر جان و دل هر آدمی با هر عقیده و مذهب و مسلکی بنشیند.
"باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم انکس که باید ببیند می‌بیند"

ذهن من تک تک کسانی که به بسیج معنا می‌دهند را اینگونه می‌بیند؛ کسانی که فقط به نام او برای او و در راه او قدم بر می‌دارند.

قدمهایشان گاه در فضای فکری و فرهنگی جلوه گر است و نتیجه اش میشود تقویت ارزش‌ها و مبارزه با تهاجمات فرهنگی، گاه در عرصه علمی رخ می‌نماید، گاه می‌شود دست یاریگر پزشکان و پرستاران و گاهی امنیت و آرامش را در مرز‌ها برای تو به ارمغان می‌آورد.

در رفع محرومیت فقط دلشان می‌خواهد باری از دوش سنگینت بردارند و لبخندی بر لبانت بنشانند و در همه این‌ها فقط دنبال رضایت خدا و، ولی او هستند.

تنها سرمایه بزرگ یک بسیجی که همیشه او را در تمام صحنه‌ها آماده به خدمت و انجام وظیفه می‌کند پیوند قلبی او با خدا و، ولی اوست.

باشد که ما هم هر کدام اگر در واقع بسیجی نیستیم برچسب بسیجی بودن را بر شانه‌های خود داشته باشیم چرا که کم کم رنگ و بوی او را خواهیم گرفت.

سردار دل‌ها رشد و بلوغ معنوی بسیج را در یک کلام خلاصه کرد و این راز بزرگ بسیجی بودن است در هر لباس و سن و شخصیتی؛ بدون اینکه نامت جایی ثبت شده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها