برگزاری نشست کتابخوان بسیجیان با شعر خوانی مرد میدان در شهرستان کوهبنان

رئیس اداره کتابخانه های کوهبنان از برگزاری توائمان نشست کتابخوانی و شعر باهمکاری حوزه خواهران کوثر و بسیج هنرمندان به میزبانی کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان با حضور پرشور بسیجیان خبرداد.
کد خبر: ۹۳۹۲۲۴۰
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ رئیس اداره کتابخانه های کوهبنان از برگزاری توائمان نشست کتابخوانی و شعر باهمکاری پایگاه بسیج خواهران کوثر و بسیج هنرمندان شهرستان به میزبانی کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان با حضور پرشوربسیجیان خبرداد.

همزمان با فرارسیدن هفته بسیج، نشست کتابخوان و شعرخوانی مردمیدان با حضور فرمانده سپاه؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانوان بسیجی حوزه خواهران کوثر، بسیج هنرمندان شهرستان و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کوهبنان و آقای محمود نیکخواه مسئول انجمن ادبی اشک شهرستان برگزار شد.

درابتدای این نشست فرمانده سپاه شهرستان ضمن خیرمقدم به حاضران وتبریک هفته بسیج از سردارشهیدسپهبدحاج قاسم سلیمانی به عنوان الگو بسیجیان یاد کرد وی بااشاره به نشست کتابخوان ،کتاب خاکهای نرم کوشک حاوی خاطراتی شیرین وخواندنی از زندگی شهید بزرگوار عبدالحسین برونسی رابرای حضارمعرفی نمود

 فرمانده سپاه کوهبنان  بااشاره به داستان توسل شهید برونسی به حضرت زهرا(س)دریکی ازعملیاتهای شهید برونسی از قول همرزمان شهید به گریه های بی امان شهید و مدد گرفتن برای چگونگی انجام عملیات اشاره کرد وگفت ایشان پس از زمان زیادی که سربه خاکهای نرم کوشک گذاشت وگریه کرد نحوه عملیات راطراحی و دستور حمله همه توسط وی همه متوجه شدند که چگونه توانسته با مدد اهل بیت علیهم السلام  پیروزمندانه مواضع ناشتاخته دشمن را هدف حمله قراردهند و ضربات سختی به دشمن بعثی وارد کنند .

درادامه خلیل الله باقی زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی ضمن خیرمقدم و تبریک هفته بسیج،به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی اشاره کرد که بسیجی بودن را فراتر از تقسیم بندیها و خط کشی های کشور می‌دانند

وی گفت :، تاریخ نشان داده است آنچه که حضرت امام خمینی (ره) در مسیرانقلاب اسلامی پایه گذاری کرده همه منشاء الهی داشته است و تاثیراتی که این نهادها در طول انقلاب اسلامی در ایران و حتی سراسر دنیا داشته، تاثیرات ماندگاری بوده و به صورت یک الگو برای سایر کشورها درآمده است. آنچه در منطقه و کشورهایی مانند عراق، سوری، لبنان و یمن و حتی فراتر از منطقه رخ داده و می دهد متاثر از جریان و تفکر بسیجی است.

باقی زاده گفت :مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها در دیدارشان تاکید کردند اگر کشورهای دیگر موضوعاتی همچون دفاع مقدس داشتند، برای آن بسیار کار می کردند اما ما هزاران سمبل عزت وعظمت داریم که می توانند به شخصیت های ماندگار تاریخ تبدیل شوند اما کمترین کارها را انجام داده ایم.

فضای کتابخانه های عمومی با افتخار در خدمت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است 

فعالیت بسیج رشد خوب و اساسی داشته و در برنامه سازی و فعالیت فرهنگی به الگوی سایر نهادهای فرهنگی تبدیل شده، و ما هم از ظرفیت های شکل گرفته ان شالله علاوه بر مطالعه سایر کتاب ها کتب دفاع مقدس هم مطالعه شود تا انشاءالله مجموع این مطالعات بتواند مسیر زندگی ما را به این شاخص ها نزدیکتر کند.

در ادامه این نشست کتاب «دانستنی های بسیج »توسط خواهر بسیجی معصومی معرفی شد .سرکارخانم توکلی اخلاق بسیج وآداب معاشرت اثر علی اصغر الهامی معرفی نمود

وسپس خانم نسیبه خالداری کتابدار نیزکتاب «مفتون وفیروزه » باموضوع دوران مبارزه رهبرمعظم انقلاب اسلامی نوشته :  سعیدتشکری رامعرفی نمود .داستان درباره یک دختری است که در جریان حوادثی قرار میگیرد که سرنوشتش راعوض میکند دراین کتاب نویسنده به بعدفرهنگی رهبر معظم انقلاب می پردازد و ایشان از معدود روحانیان و مبارزانی بودند که وجهه فرهنگی داشتند 

وی درباره پیام کتاب مفتون و فیروزه گفت: این کتاب، انقلاب را از بعد فرهنگی نشان می دهد و موفق می شود وحدت نیروها وافراد در پیشبرد اهداف انقلابی در دوره خفقان دوره پهلوی را به خوبی به تصویر بکشد.چیزی که بیش از هرزمانی به آن نیاز داریم .

خالداری افزود: این رمان دوجلدی به نحوی نوشته شده است که شما کتاب را زمین نمی گذارید و هر لحظه که جلو می روید حوادثی اتفاق می افتد که شما را به دنبال خود می کشاند.

.درپایان سرکار خانم شاهرخی از بانوان بسیجی به تبیین سواد رسانه ای برای حاضران پرداخت .

درادامه این محفل محمودنیکخواه فرهنگی شاعر و مسئول انجمن شعر  شهرستان سروده خودرا در وصف بسیجیان، شهدا و ... قرائت کرد که درادامه می آید.

ای شاهدان روزمحشریادتان باد

ای فاتحان بدروخیبریادتان باد

دریادلان جبهه های حق وباطل

ای نوگلان گشته پرپر یادتان باد

جنگاوران هشت سال پر حماسه

نام آوران بی تن وسر یادتان باد

آه ای بسیجی های بال وپر شکسته

رزمندگان ماه پیکر یادتان باد

درجنگ با اهریمنان ازجان گذشتید

بودید پشتیبان رهبر یادتان باد

در کربلای پنج غوغایی نمودید

ای شیرمردان دلاور یادتان باد

 

ارسال نظرات