خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:
تبریز- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته بسیج، مهم ترین ویژگی این تشکل مردمی را خدایی بودن و خستگی ناپذیری آن عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۹۲۲۱۲
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

حجت الاسلام نستوهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اظهارداشت: بسیج بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب کاری که انجام می دهد به وقت اقتضا بوده است و بدون هیچ چشمداشتی چراکه هدف آن ها خدایی است و کار برای خدا خستگی نمی شناسند و آتش به اختیار بدون در نظر گرفتن ملاحظات، جناح بندی ها و مصلحت اندیشی هاست.

وی مردمی بودن را از مشخصه های مهم بسیج خواند و اظهارداشت: یکی از تدابیر استراتژیک امام خمینی(ره) تشکیل بسیج و حضور اقشار مختلف مردم در آن است که امام راحل با این ایده مردم را پای کار برای اداره جامعه آورد.

حجت الاسلام نستوهی اضافه کرد: تاثیر مثبت بسیج را در دوران جنگ تحمیلی خس کردیم، حضور مردم در آن موجب شد ایران در برابر استکبار و دنیای سلطه که برای ساقط کردن انقلاب آمده بودند بایستیم و از خاک و تمامیت ارضی دفاع کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز هم بسیج در عرصه های سازندگی، محرومیت زدایی و حساس و سخت نقش آفرینی می کند، در واقع بسیج در موقعیت های حساس و سخت همراه نظام و انقلاب و مردم است.

حجت الاسلام نستوهی گفت: بسیج همچنان که در سیل و حوادث مختلف شاهد هستیم و هر آنچه جامعه را تهدید می کند پای کار می آید و نمونه اخیر آن حضور بسیج در طرح سردار سلیمانی و تاثیرش در خدمات دهی، پیشگیری بیماری و کاهش آن به اذعان مسیولان امر و وزارت بهداشت داشتند.

وی با بیان اینکه بسیج امروز الگوی دیگر کشورهاست و انقلاب با این تفکر صادر شده است، اظهار کرد: تشکیل حشدالشعبی در کشور عراق با الگوگیری از بسیج بوده که در مقابل با داعش ایستاد و این تأثیر بسیج و صدور فرهنگ مقاومت از طریق الگودهی آن بود.

حجت الاسلام نستوهی خاطرنشان کرد: بسیج مختص قشر خاصی نیست بلکه بسیج تفکری است که تاکنون توانسته در همه عرصه ها موفق عمل کند و انتظار است این تفکر و عقیده حفظ شود.

وی حضور بسیج را در عرصه علمی و مقاومت در این خصوص مهم دانست و تاکید کرد: امروز هم بنا به تاکید رهبر فرزانه انقلاب انتظار است بسیج در عرصه علمی ورود یابد و علوم ابداعی و ایجاد شده را صیانت کند تا آن هابی که می خواهند این علوم را فرا بگیرند زبان فارسی را یاد بگیرند و از این طریق آن را گسترش دهند و این نقشه راه است همچنان که در قضیه اخیر دریای عمان نیروهای آمریکایی مجبور شدند فارسی حرف بزنند و خود را به زبان فارسی معرفی کنند.

حجت الاسلام نستوهی افزود: در ساخت واکسن نیز شاهد تلاش گروه علمی بسیج هستیم در حالی که می توانستند بگویند تحریم هستیم و قطعا حق به آن ها هم در این شرایط داده می شد ولی مصمم تلاش کردند و به این دستاورد دست یافتند و بسیجیان دیگر پای کار آمدند تا در امر واکسیناسیون یاری گر باشند که امروز کاهش آمار بیماران کرونایی در نتیجه این تلاش هاست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: در ماده ۱۷ قانون صریحا اشاره شده که بسیج همکاری لازم را در بسط و گسترش این فرهنگ با آموزش های لازم ایفا کند، البته همه آنچه بسیج در خدمات دهی و حضور این تشکل در عرصه ها در زمان نیاز مصداق امر به معروف است که بی تفاوت به موقعیت ها نبوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها