مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد اعلام کرد؛
میرقانعی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد گفت: جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۹۱۹۲۵
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید محمد میرقانعی  مسئول  سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت ۲۴ پایگاه علمی در استان یزد، گفت: اقشار دانشور از جمله دانش آموز تا اساتید دانشگاه‌ها، متخصصین، طلاب و روحانیون، جامعه پزشکی، فرهنگیان و دانشجویان در مجموعه بسیج و در قرارگاه علم و فناوری نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی به فعالیت مراکز رشد در استان یزد اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی و احیای مراکز رشد برای در استان یزد در دستور کار قرارگرفته و ان‌شاءالله با همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها هستیم تا بتوانیم این مراکز را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۵۰ هسته در مباحث علمی مثل دانش، فناور، گفتمان ساز علمی و توانمند ساز در سطح استان یزد ایجاد شده است، اذعان داشت: این هسته‌ها به‌عنوان نقاط قوت بسیار خوبی در مجموعه بسیج علمی استان یزد حضور دارند.

میرقانعی با اشاره به برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان یزد، افزود: آیین افتتاحیه این جشنواره از صبح روز یکشنبه در حسینیه ثارالله برگزار و تا روز دوم آذرماه ادامه دارد.

مسئول  سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد به اهداف جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان یزد اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه خودباوری علمی در بین فرهیختگان، شناسایی و تجلیل و تشویق و ترغیب سرآمد‌های علم و فناوری در استان یزد، الگوسازی در سنین پایین و جوانان، هم‌افزایی و تعامل در بین اقشار دانشور، شناسایی استعداد‌های علمی در استان و جریان سازی، گفتمان سازی و مطالبه گری‌های علمی و تخصصی از جمله اهداف مهم این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ابتدای تابستان آغاز شد، افزود: تا روز ۲۰ آبان ماه مهلت زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بود که بیش از ۲۳۰ اثر ارسال شد و در اختتامیه نیز از نفرات برتر تجلیل به عمل می‌آید.

ارسال نظرات