سردار معروفی:

شالوده اصلی و بنیان بسیج به دست پیامبر اعظم(ص) بنیانگذاری شد/انقلابی گری بسیج در رسالت محوری آن است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بسیج مکتبی است چون شالوده اصلی و بنیان آن به دست پیامبر اعظم(ص) بنیان گذاری شد و به دست امیر المؤمنین علیه السلام مدیریت شد و در عاشورا به دست حسین ابن علی علیه السلام نهادینه شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۸۴۰
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از  کرمان ، سردار حسین معروفی ظهر امروز در آئین افتتاح پژوهشکده هنر انقلاب اسلامی استان کرمان  ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت توجه به بسیج گفت: بسیج یک نیروی نظامی نیست که ما آن را به عنوان یک نیرو قلمداد کنیم و با نگاه یک حوزه دفاعی و امنیتی به آن بپردازیم؛ بلکه یکی از عرصه های آن، عرصه های دفاعی و امنیتی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: بسیج در حقیقت یک فرهنگ، آرمان، فکر و مدل مدیریتی است و شاخصه های بسیج در یک مثلث مکتبی، انقلابی و مردمی تعریف می شود؛ بسیج مکتبی است چون شالوده اصلی و بنیان آن به دست پیامبر اعظم(ص) بنیان گذاری شد و به دست امیر المؤمنین علیه السلام مدیریت شد و در عاشورا به دست حسین ابن علی علیه السلام نهادینه شد.

وی بیان کرد: در حقیقت نطفه بسیج در عاشورا بسته شد و مکتبی بودن بسیج در باور عملی ذات اقدس اله عالم و باور عملی توکل و توسل برای مسئولیت بشری، جامعه و خود فرد است؛ بسیج اعتقاد عملی به اصول دین و اهل بیت علیه السلام و ارزش های الهی و انسانی است.

این مقام مسئول گفت: بسیج را با یک سازمان نظامی و کسی که پرونده در بسیج و سپاه دارد نمی شناسیم؛ خیلی از انسان هایی هستند که بسیجی واقعی اند؛ اما پرونده ندارند و اندیشه آنها، اندیشه دین اهل بیت علیه السلام و عاشورا است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: سیاست بسیج، سیاست کلی نظام و امامین انقلاب است؛ اما این نهاد حزبی و گروهی نیست و ما بسیج را فدای حزب و جناح نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بسیج جامع الاطراف برای عزت، شرف و بزرگی ملت ایران و انقلاب اسلامی است، گفت: بسیج در حوزه انقلابی محاسبه گر نیست و عدم محاسبه گری بسیج در عاشورا است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسیج مکان، زمان و لباس را نمی شناسد و در هر کجا که قرار گرفت رسالت خود را انجام می دهد و مصداق آن حاج قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی بسیجی تزار انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها است نه تنها در حوزه دفاعی و نظامی بلکه شخصیت جامع الاطراف است.

سردار معروفی  عنوان کرد: انقلابی گری بسیج در رسالت محوری آن است و در انقلابی گری بسیج، غیر محافظه کاری اصل است، بسیج محافظه کار نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه محافظه کار کسی است که دنبال پیش برندگی، رشد و تعالی نباشد و وضع موجود را بپذیرد و حفظ کند و مدیر و فرماندهی که تحول نداشته باشد انقلابی نیست، افزود: بسیج به دنبال حوزه فعالیت نیست، بسیج به دنبال حوزه موفقیت است و انسان هایی که فعالند اما موفقیت ندارند، محافظه کار هستند.

وی با اشاره به ویژگی مردمی بودن بسیج تصریح کرد: بسیج از مردم، با مردم و برای مردم است و امروز یکی از مشکلات ما در سیستم مدیریت کشور این است که شعار مردمی بودن می دهند، اما مردمی نیستند؛ مدیری که گوشش، گوش شنوا برای مردم نباشد، کجای آن مردمی نیست و مدیری که خود را سپر بلای مردم نکند، چگونه مدیری است؟

این مقام مسئول اظهار کرد: در نظام سیاسی مدیریت بسیج و انقلاب، مردم حاکم هستند؛ چرا که این انقلاب با مردم تعریف می شود؛ همه دنیای استکبار تلاش کرد که مردم پای صندوق رأی نیایند اما مردم رأی دادند؛ دشمنان شهید سلیمانی را به شهادت رساندند اما 25 میلیون نفر در تشییع پیکر شهید سلیمانی آمدند.

سردار معروفی با تأکید بر اینکه هوشمندترین مردم تاریخ، مردم ما هستند، ادامه داد: طوایف ما در شرق استان در انتخابات از 99 تا 95 درصد رأی دادند و این در حالی است که بیشترین مشکلات اقتصادی و معیشتی را آنها دارند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: مدیر و مسئول در نظام اسلامی، نوکر مردم است  و این نوکری بزرگترین خدمت است؛ چرا که این نوکری امید ایجاد می کند و جامعه که امیدوار می شود

این مقام مسئول خاظر نشان کرد: ترویج انقلاب اسلامی، موجب مصونیت مردم ماست و برای ترویج انقلاب اسلامی، باید با هنر جلو برویم و منظور از هنر، کار هنرمندانه است و در حوزه هنر مشکلی که ما داریم، این است که جامعه ما شناخت خوبی ندارد و در این عرصه نیاز به جریان سازی داریم و در حوزه هنر، نگاه اعتقادی و ملی باید داشته باشیم.

ارسال نظرات