مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن کردستان در حاشیه مراسم تشییع شهیده فاطمه اسدی مطرح کرد
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه بیت المقدس استان کردستان برزنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای نظام و انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: این امر موجب تداوم حرکت انقلاب اسلامی و گام نهادن در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی می شود.
کد خبر: ۹۳۹۱۱۵۷
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه بیت المقدس استان کردستان برزنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای نظام و انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: این امر موجب تداوم حرکت انقلاب اسلامی و گام نهادن در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی می شود.

امروز25 آبان ماه سنندج میزبان پیکر مطهر شهیدی بود که ۳۷ سال غریبانه، کوه‌های چهل‌چشمه دیواندره آن را در آغوش کشیده بود و بالاخره در این روزهای پاییزی تاب سر به مهر نگهداشتن او را نداشت.

ورودی‌های میدان آزادی به سمت پیاده‌راه فرودوسی شاهد حرکت دسته‌دسته مشتاقانی بود که خود را به محل تشییع این شهیده گرانقدر می‌رساندند تا صحنه‌هایی از همدلی و انسجام ملت انقلابی در این روز را به تصویر بکشند.

امروز بعد از ۳۷ سال فاطمه اسدی فراق را شکست و با خیل بزرگی از شهیدان کردستان آمد، شهیده‌ای که نماد مقاومت و استقامت است، شیرزنی که به دست گروهک‌ ضد انقلاب دموکرات 37 سال پیش به شهادت رسید و آسمانی شد و امروز همه آمده بودند تا اوج خیانت ضدانقلاب را از شمیم مظلومیت و ایستادگی این بزرگ بانوی شهیده حس کنند، امروز همه آمدند تا بیعت دوباره با شهدا بکنند و فریاد بزنند که در منهج و راه شهیدان تا انتها ایستاده‌اند.

مردم انقلابی و شهیدپرور استان کردستان اعم از زن و مرد و پیر و جوان و خانواده شهدا در این مراسم حضور داشتند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز در حاشیه این مراسم گفت: مردم کردستان از شیعه و سنی امروز با حضور خود در مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی اولین شهیده تفحص شده در کشور پاسخی قاطع به زیاده‌خواهی‌های ضدانقلاب و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی دادند.

وی افزود: تشییع گسترده این بانوی شهیده در نقاط مختلف ایران نشان داد که همه ایرانیان به وجود شهدا فارغ از هرگونه مذهب و نژادی می بالند.

سرهنگ مهتابانی بیان کرد: پاسداشت گنجینه‌ عظیم دفاع مقدس و تلاش برای ترویج این فرهنگ گران قیمت همان فرهنگ ایثار مقاومت و شهادت است وبر ما واجب است تا در هر شرایطی یاد و خاطر شهدای انقلاب را زنده نگه داریم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان برزنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای نظام و انقلاب اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: این امر موجب تداوم حرکت انقلاب اسلامی و گام نهادن در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی می شود.

شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک‌های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها مظلومانه به شهادت می‌رسد.

پیکر مطهر این بانوی شهید پس از ۳۷ سال سرانجام در روز ۱۷ آبان سال ۱۴۰۰ در کوه‌های چهل چشمه دیواندره تفحص شد و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.

پیکر این شهیده بزرگوار پس از تفحص در روز ۲۰ آبان وارد مشهد مقدس شد و علاوه بر طواف پیکر این شهیده بر گرد مضجع منور رضوی، مراسم وداع با پیکر وی با حضور زائران و مجاوران حرم رضوی انجام شد.

پیکر مطهر این شهیده پس از آن روز ۲۱ آبان با استقبال پر شور مردم قم گرد ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز طواف داده شد و سپس برای وداع مردم تهران با این شهیده تازه تفحص شده وارد پایتخت شد.

مراسم وداع با این شهیده روز جمعه هفته گذشته پس از اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شد تا بار دیگر مردم انقلابی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کنند.

در این مراسم آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور و غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس‌جمهوری در جمع تشییع‌کنندگان پیکر شهیده فاطمه اسدی حضور داشتند.

پیکر شهیده فاطمه اسدی روز ۲۳ آبان در استان کرمانشاه  با حضور مردم این دیار تشییع شد و 24 آبان ماه در میان استقبال هم شهری‌ها و هم استانی‌هایش به شهر و دیار خویش بازگشت و 25 آبان ماه نیز با حضور پرشور مردم شهید پرور سنندج بعد از تشییع درجوار مرقد بی‌بی‌هاجر خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج برای همیشه آرام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات