سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برنامه ‌های متعدد این سازمان را در هفته بسیج با تمرکز بر ریشه کن کردن ویروس کرونا و افزایش سرعت واکسیناسیون اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۲۰
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ضمن گرامیداشت هفته بسیج،‏ این هفته را ‏یکی از معجزات انقلاب اسلامی و ابتکار حضرت امام خمینی(ره) دانست که بسیجی می‌تواند در صحنه حضوری فعال، ‏مؤثر و انقلابی داشته باشد. اوج افتخارات بسیجیان ‏فرصتی مناسب برای آشنا کردن نسلهای جدید با فرهنگ بسیج ‏است که می توان ایثارگری و جانفشانی های بسیجیان‏ و دستاوردهای آن را ‏انتقال داد و این رسالتی خطیر است ‏که بر دوش بسیج نهاده شده است‎.‎
سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور همانند سال های گذشته برنامه‌های متعددی را برای بزرگداشت این هفته مبارک در نظر دارد که در رأس آن‌ها افزایش واکسیناسیون در قالب طرح شهید سلیمانی و اعزام نیروهای داوطلب و بسیجی در مراکز یاد شده در سراسر کشور خواهد بود.
تجلیل از خانواده مدافعان سلامت و شهدای قشر سلامت، عیادت از بیماران به خصوص جانبازان و رزمندگان و حضور و تجلیل در منازل شهدای مدافع سلامت از دیگر برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی در این هفته است.
از جمله دیگر برنامه ها و اقدامات این سازمان در ایام الله بزرگداشت هفته بسیج با تمرکز بر ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا و افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

-تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی و تکریم خانواده شهدای سلامت
-اعزام گروه های جهادی و تیم های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، حاشیه شهرها و روستاها برای ویزیت رایگان و خدمتگزاری به مردم
-برپایی ایستگاه های سلامت محور برای توزیع رایگان ماسک، محلول و ......
-تقویت و برجسته سازی (تشدید) طرح شهید سلیمانی از طریق برگزاری رزمایش های حوزه های نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شناسایی و مراقبت از بیماران کرونایی، توزیع کمک های مومنانه در قالب طرح مذکور و حمایت از بیماران و خانواده آنان، توسعه مراکز واکسیناسیون و ...
-ارائه خدمات پزشکی رایگان و تخفیف ویژه در مراکز درمانی خاص
-ارائه برنامه هایی در جهت اقناع و اقبال آحاد مردم در انجام واکسیناسیون
لازم به ذکر است بسیج همچنان با تبدیل ده ها هزار پایگاه بسیج به پایگاه سلامت، سازماندهی و بکارگیری 350 هزار بسیجی در مدیریت بیماری کرونا، عملیات غربالگری، برپایی ایستگاه های سلامت و تیم های رفع آلودگی، جذب کمک های مردمی و مومنانه، حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا و ... در قالب طرح شهید سلیمانی مشغول به جهاد و فعالیت شبانه روزی است.

ارسال نظرات