تبریز- مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور از تولید و بومی سازی ۸۰ نوع قطعه ابزار دقیق و مکانیکی توربین های فشار قوی با همکاری شرکت های دانش بنیان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۵۹
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فیروز خدائی گفت: قطعاتی که نیاز به داخلی سازی دارد با بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در صدد تولید آنها هستیم.
وی با بیان اینکه زمان تعامل با شرکت های دانش بنیان است، افزود: به خاطر تحریم های ظالمانه و محدودیت هایی که وجود دارد ، تصمیم گرفته ایم که نیازهای خود را داخلی سازی کنیم و بر همین اساس به کمک همه طراحان، صاحبان ایده و شرکت های دانش بنیان، نیازمندیم.
خدایی ادامه داد: البته منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور در قالب کمیته خودکفایی منطقه 8 توانسته است 80 نوع قطعه ابزار دقیق و مکانیکی توربین های فشار قوی را با استفاده از مشاوره های شرکت های دانش بنیان، تولید و بومی سازی بکند.
وی افزود: وظایف منطقه 8 عملیات انتقال گاز، به عنوان یکی از مناطق ده گانه کشور، تأمین گاز 6 استان که اتفاقا جزو  استان های سردسیر کشور هم هستند و به همین منظور مسئولیتی بسیار بزرگ بر دوش همه همکاران گذاشته شده است.
مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور ، در ادامه با اشاره به اینکه مصارف گاز به خاطر توسعه گازرسانی ، افزایش یافته است گفت : متأسفانه به دلیل مصرف غیر اصولی که شاید بیش از 4 برابر استاندارد جهانی باشد و علی رغم اینکه تولید گاز هم افزایش یافته است ولی همین مصرف بی رویه باعث می شود که در مقاطعی کوتاه با مشکل مواجه شویم.
وی افزود : مصرف بی رویه و خارج از استاندارد ، یک معظل و عمده اصلی افت فشار و احیانا در برخی موارد جزئی ، قطع گاز مصرفی است چون این مصارف بی رویه گاها بدون پیش بینی بوده و می توانند دردسر ساز شود.
خدائی در خاتمه با بیان اینکه در نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ، با طراحان و شرکت های دانش بنیان برای اجرای طرحها و پروژه های این شرکت ، رایزنی شده است افزود : پتانسیل های زیادی در جوانان و به خصوص شرکت های دانش بنیان وجود دارد که اگر امکانات و منابع در اختیارشان قرار گیرد ، می توانند ما را از وابستگی به واردات قطعات و ابزار مورد نیاز ، نجات دهند.

ارسال نظرات