فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

کنگره ملی هزار دانش‌آموز شهید یزد برگزار می‌شود/مسئولان از بسیج و ظرفیت‌های آن غفلت نکنند

سردار پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: مجوز برگزاری کنگره ملی هزار دانش آموز شهید استان یزد دریافت شده و در هفته بسیج کلید می‌خورد.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۵۸
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار رضا پورشمسی، صبح  امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته بسیج با اشاره اینکه بسیج مکتبی برای حیات طیبه دنیوی و اخروی است، اظهار داشت: در تمام دنیا وقتی سخن از مکتب سیستمی به میان می‌آید، غرض مکتبی است که بتواند حیات طیبه زندگی اخروی و دنیوی را به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به اینکه مکتب بسیج، مکتبی برگرفته از باور‌های دینی و قرآن و اندیشه‌ها و سبک‌های زندگی ائمه اطهار (ع) است، افزود: بسیج با تولد خود توانست حرکت‌های بزرگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهد که ثمره آن سال‌ها نصیب ملت، نظام و انقلاب خواهد شد.

پورشمسی با اشاره به شکل گیری گروه‌های اندیشه ورز در بسیج بیان کرد: امروز در بسیاری از کشور‌های دنیا با این افق مواجه هستیم که گروه‌های اندیشه ورز مردمی برای حکمرانی خوب برنامه ریزی می‌کنند و بسیج در کشور ما با شکل دهی این گروه‌ها سعی در ایجاد شرایط خوب با ارائه راهکار‌های علمی و میسر، دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به دیدگاه‌های امامین انقلاب اسلامی در مورد بسیج عنوان کرد: اگر امروز مسئولان از بسیج و ظرفیت‌های آن غفلت کنند، ظرفیت عظیمی را برای پیشبرد اهداف انقلاب و توسعه و پیشرفت کشور از دست داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های شاخص هفته بسیج پرداخت و اظهار داشت: هفته بسیج امسال از ۲۹ آبان آغاز می‌شود و با اجرای هزار و ۵۰۰ برنامه در رده‌های مختلف پایگاه‌های مقاومت، سازمان‌های بسیج و بسیج اقشار در پنجم آذرماه با شعار «بسیج؛ پاره تن مردم» به پایان می‌رسد.

پورشمسی یادآور شد: در هفته بسیج، نمایشگاه جهادگران علمی در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود همچنین اجلاسیه ستاد اقامه نماز نیرو‌های مسلح سپاه و بسیج از برنامه‌های شاخص این هفته است.

وی، رزمایش اقتدار جهادگران، افتتاح پروژه‌های مهندسی سپاه و طرح‌های محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی، افتتاح نمایشگاه اسوه در بسیج محلات، برگزاری یادواره شهید سردار رفیعیان و شهدای آماد و پشتیبانی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج برشمرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: مجوز کنگره ملی هزار دانش آموز شهید استان یزد نیز صادر شده و در هفته بسیج امسال، کلید می‌خورد و امیدواریم با تشکیل ستاد این کنگره، بتوانیم شاهد برگزاری آن در سال آینده باشیم.

وی اظهار داشت: این دومین کنگره مرتبط با شهداست که در استان یزد در گستره ملی برگزار می‌شود و در آستانه برگزاری سومین کنگره ملی نیز قرار گرفته ایم.

گفتنی است؛ سردار پورشمسی در این نشست به سئوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف از جمله آب و تنش‌های آبی استان پاسخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار