مسئول سازمان بسیج سازندگی در خصوص وضعیت مناطق زلزله زده گفت: از روز اول زلزله قرارگاه جهادی راه اندازی شده و تاکنون پنج گروه جهادی بومی استان به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۵۶
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص وضعیت مناطق زلزله زده استان هرمزگان اظهار داشت: در زلزله اخیر ۳ منطقه آسیب دیده وجود دارند. از روز اول زلزله قرارگاه جهادی راه اندازی شده و تاکنون پنج گروه جهادی بومی استان به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند، همچنین بیست گروه جهادی نیز امروز آماده هستند که در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

وی با بیان این که فعلا نیازی به اعزام گروه های جهادی از سایر استان ها نیست، ادامه داد: تماس ها و مراجعات زیادی از گروه های مختلف داشته ایم که آماده اعزام به مناطق بودند اما، نیاز به نیروی انسانی نیست. استان هرمزگان تعداد گروه های جهادی کافی را برای عملیات دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی افزود: پس از برآورد های انجام شده که در مرحله اول توسط گروه های اعزام شده صورت می گیرند، گام بعدی در مناطق زلزله زده تهیه و جمع آوری وسایل گرمایشی نظیر چراغ، پتو و چادر با کمک سایر استان ها است.

سردار زهرایی با اشاره به لزوم جمع آوری و توزیع وسایل گرمایشی در مناطق زلزله زده، خاطرنشان کرد: معمولاً دو الی سه هفته اول کار را درگیر این اقدامات هستیم.

وی مطرح کرد: پس از برآوردهای همزمان توسط بنیاد مسکن و بسیج سازندگی وارد فاز تعاملات با بنیاد مسکن برای ساخت منازل آسیب دیده مثل نمونه ی انجام شده در شهرهای اندیکا و بازفت می شویم. در اندیکا و بازفت مراحل ساخت بیش از دویست واحد مسکونی و بیش از هزار واحد هم جایگاه دام و اتاق اضطراری آغاز شده است. همین آمادگی را برای ساخت منازل و جایگاه های دام در مناطق زلزله زده استان هرمزگان داریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر این که فعلا تمرکزمان بر کارهای جهادی، آوار برداری، امداد و نجات اولیه، تهیه لوازم گرمایشی و مایحتاج مردم است، تصریح کرد: جزء لاینفک امداد رسانی به زلزله زدگان در مناطق صعب العبور و مخصوصا در فصل سرما چادر، پتو، لوازم گرمایشی و مایحتاج مردم است.

سردار زهرایی اضافه کرد: در یک یا دو هفته ابتدایی اقلام خوراکی نیز قابل توجه هستند که شاید برای برخی از مناطق امکان پخت غذا وجود نداشته باشد.

وی با بیان این که غذای گرم موضوعیت دارد، گفت: اقلام خوراکی، آب، لوازم گرمایشی، پتو و چادر اقلامی هستند که ضرورت دارند و انشالله با کمک سایر استان ها برای مناطق زلزله زده تهیه شده و توزیع آن ها صورت می گیرد.

ارسال نظرات