امام جمعه میبد با اشاره به اینکه دشمن به فکر نفوذ به استان دار العباده است،خطاب به مسئولین استان بر حفظ و حراست از ارزش های دینی و انقلابی در استان درالعباده تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۴۶
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه تا جان در بدن دارم در مقابل منکرات فرهنگی و اقتصادی ایستاده‌ام، به برگزاری مراسمی در هفته گذشته در یکی از شهرستان‌های استان در قالب جشن انار اشاره کرد و افزود: و متأسفانه در این مراسم در شهر دارالعباده یزد جلوی انظار مردم با اجازه فلان اداره به‌اصطلاح فرهنگی اجازه داده شد عده زنی را با لباس‌های آن‌چنانی آورده و به زدن ساز و تنبور و آواز خواندن بپردازند.
حجت‌الاسلام محمد اعرافی امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر حفظ و حراست از ارزش‌های دینی و انقلابی در استان دارالعباده تأکید کرد.
خطیب جمعه میبد خطاب به روحانیت و مسئولین استان تصریح کرد: دشمن به فکر نفوذ به استان دارالعباده است؛ چرا سرمان را در برف کردیم و ساکتیم.
حجت‌الاسلام اعرافی بابیان اینکه، حسینیه ایران را آلوده نکنیم گفت: ما این حرکات را محکوم می‌کنیم و مجدانه از مسئولان می‌خواهیم که از خواب غفلت بیدار شوند از اداره کل ارشاد یزد، استانداری، شورای فرهنگ عمومی استان ‌می‌خواهیم در مقابل این حرکات بایستند.
امام‌جمعه موقت میبد عفت، حیا و غیرت را لازمه جامعه خواند و افزود: عده‌ای با این حرکات می‌خواهند این عفت و غیرت را از جامعه بزدایند.
خطیب جمعه میبد تصریح کرد: بکار بردن ادبیات سخیف آن‌هم در اماکن مذهبی و مقدس که بعضاً شاهد بودیم شایسته دارالعباده نیست و نباید نظاره‌گر چنین صحنه‌هایی در استان و شهرمان باشیم.
وی گفت: متأسفانه در قالب کلاس‌های خانواده و اخلاق، با بکار بردن ادبیات زشت، درواقع سند ننگین ۲۰۳۰ را به خورد کودک و نوجوان و جوان و زن و مردم ما می‌دهند.
امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه این‌ها خطر است افزود: برگزارکنندگان، اجراکنندگان این مراسم باید عذرخواهی کنند و جلوی تکرار آن باید گرفته شود.
حجت‌الاسلام اعرافی با تأکید بر پیوست فرهنگی برای همه مراسم‌ها گفت: در مسابقات ورزشی اختلاط زن و مرد مصیبت برای دارالعباده است؛ چیزی که فتوای صریح مراجع عظام تقلید است نباید اختلاف باشد و بدن نامحرم در معرض دید نامحرم قرار گیرد.
امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه ما با شادی مخالف نیستیم افزود: اسلام بر هردو جنبه شادی و غم اعتقاد دارد و من تا جان دارم در مقابل منکران فرهنگی ایستادگی می‌کنم.
حجت‌الاسلام اعرافی تصریح کرد: در مقابل منکرات اقتصادی هم ایستاده‌ایم و حمایت قاطع خود را از چرخه تولید و تولیدکنندگان کارگران شریف در صورت رعایت ضوابط محیط‌زیست و رعایت حق‌وحقوق کارگران زحمتکش اعلام می‌کنیم .
حجت‌الاسلام محمد اعرافی گفت: به کسانی که اخلال در چرخه تولید ایجاد کنند اخطار جدی می‌دهیم و به آنها می‌گوییم که محکم ایستاده‌ایم و اجازه اخلال در امر تولید و سرمایه‌گذاری و کارگران زحمت‌کشیده به هیچ‌کس نخواهیم داد.
خطیب جمعه میبد با گرامی داشت روز کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار هم گفت: کتاب یکی از ارزشمندترین فراورده‌های بشر و گنجینه بزرگ‌ترین ثروت‌های بشر است.
وی بابیان اینکه دین و دنیا و جسم و جان بشر به برکت کتاب تأمین می‌شود افزود: گاهی یک کتاب بشر را متحول می‌کند بنابراین باید فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نهادینه شود.
امام‌جمعه موقت میبد آمار و ارقام پایین مطالعه و کتاب را شایسته امت اسلام و جامعه شیعی ندانست و گفت: باید شیرینی کتاب‌خوانی و مطالعه را با کتاب‌های نافذ و اعتقادی و عقیدتی چشید.
حجت‌الاسلام اعرافی با اشاره به دنیای کتاب‌های دیجیتال امروز هم گفت: کتاب‌خوانی باعث تسلط بر مطلب می‌شود و باید مسئولین زمینه‌های لازم برای کتاب‌خوانی نوجوانان و جوانان و افراد جامعه را فراهم کنند.
تبریک ولادت حضرت امام حسن عسگری علیه‌السلام تسلیت کریمه اهل‌بیت بی‌بی دوعالم فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در دهم ربیع‌الثانی، گرامی داشت یاد و خاطره آیت‌الله علاقه بند، رحلت آیت‌الله محمدتقی جعفری از بزرگان دینی، سالروز آزادسازی سوسنگرد در سال ۵۹ از دیگر مباحث امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.

/میبد ادینه

ارسال نظرات