پلیس راهور با توجه به آغاز فصل پاییز و افزایش استفاده از خودرو‌های شخصی از ستاد کرونا درخواست کرد تا محدودیت تردد شبانه لغو شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۰۹
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور در مورد بررسی طرح منع تردد شبانه گفت: محدودیت تردد شبانه موجب افزایش بار ترافیکی و تراکم جمعیت در وسائل نقلیه عمومی در ساعات پایانی روز می‌شود و اضطراب و استرس شهروندان را رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: میزان و شدت اجرای طرح محدودیت‌های تردد شبانه در کلانشهر‌ها، در طول اجرای این دوره به تناسب شهر‌های کوچکتر، کمتر بوده و توجه کمتری به آن شده است و در شهر‌های کوچکتر علیرغم نداشتن دوربین‌های کنترلی و ثبت تخلف طرح محدودیت دقیق‌تر اجرایی شده است.

وی در پاسخ به اینکه اجرای این طرح شب‌های تهران را برای جولان قشر مرفه خالی کرده است، گفت: پلیس راهور با توجه به داده‌ها با افراد متخلف، افرادی که مزاحمت ایجاد می‌کنند، افرادی که ترافیک ایجاد می‌کنند، افرادی که تردد اضافی دارند؛ برخورد و ماشین آن‌ها را توقیف می‌کند.

سرهنگ جهانی در پاسخ به این سوال که اجرای طرح محدودیت تردد شبانه چقدر در کاهش کرونا موثر بوده است، اظهار کرد: وزارت بهداشت با کمک وزارت کشور می‌توانند اثر بخشی این محدودیت‌ها را اعلام کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور در ادامه در پاسخ به چگونگی دریافت مجوز تردد بین شهری گفت: افرادی که اضطرار به سفر دارند می‌توانند مدارک خود را در سامانه صدور مجوز تردد فرمانداری‌ها ثبت کنند و فرمانداری‌ها با بررسی درخواست اگر مجوز تردد صادر کنند اطلاعات خودرو فرد در سامانه پلیس ثبت می‌شود و وسیله نقلیه در آن مدت معین جریمه نخواهد شد.

برای حذف محدودیت‌ها زود است

در ادامه این برنامه دکتر عاطفه عابدینی، رئیس کارگروه درمان ستاد ملی کرونا گفت: وقتی نگرانی از شروع موج ششم داریم برای اتخاذ تصمیماتی در جهت لغو محدودیت‌ها، برداشتن فاصله اجتماعی، بازگشایی‌ها و.. زود است.

وی افزود: با توجه به درصد واکسیناسیون و میزان ایمنی که واکسن‌ها ایجاد می‌کنند و اینکه هنوز هم رعایت پروتکل‌ها می‌تواند مانع انتقال ویروس باشد، پس داشتن محدودیت‌ها در چنین شرایطی منطقی است.

در هر ساعت ۶ بار تهویه هوا در محیط‌های بسته ضروری است

عابدینی با تاکید بر اینکه بیشترین احتمال انتقال ویروس کرونا در محیط‌های بسته است و در محیط‌های بسته که سیستم تهویه وجود ندارد باید در هر ساعت ۶ بار تهویه هوا صورت گیرد اظهار کرد: برداشته شدن فاصله گذاری‌های اجتماعی در حمل و نقل عمومی و مسافرگیری تا ظرفیت ۸۰ درصد موجب انتقال شدید ویروس و افزایش بیماری می‌شود.

وی در رادیو گفتگو با بیان اینکه اجرای قرنطینه هوشمند از برنامه‌های در دست اجرای ستاد کرونا برای جایگزینی منع ترددهاست، گفت: اجرایی شدن این طرح بستگی به رفتار پیک کرونا در برخی از شهر‌هایی که اکنون شاهد آن هستیم، می‌باشد و اگر این پیک افزایش یابد و درصد واکسیناسیون افزایش نداشته باشد شاید این روش قرنطینه هوشمند هم مناسب اجرا نباشد.

رئیس کارگروه درمان ستاد ملی کرونا تصریح کرد: اقناع سازی مردم برای انجام واکسیناسیون، آموزش شیوه نامه‌ها و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مواردی است که باید رعایت شود.

ارسال نظرات