معماریان گفت: اگرچه از سال‌ها قبل پیگیر تبدیل سایت نیمه‌تمام اداری خلیل‌آباد به مرکز رشد و نوآوری کشاورزی بوده‌ایم اما نه تنها به نتیجه نرسیده‌ایم بلکه مدت‌هاست به مکانی متروکه و محلی برای تجمع معتادان و یا بخشی از آن به آشیانه گوسفندان تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۳۸۹۲۲۷
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳

هادی معماریان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از خراسان رضوی افزود: در سال ۱۳۹۷ طرح تبدیل این سایت به مرکز رشد و نوآوری کشاورزی توسط مرکز آموزش عالی کاشمر تهیه شد و به استانداری و فرمانداری شهرستان ارسال شد اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه کلنگ پروژه سایت اداری شهرستان خلیل‌آباد سال ۸۹ به زمین زده شده، اظهار کرد: تبدیل این ساختمان با سرمایه‌گذاری پارک علم و فناوری خراسان یا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همراهی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز، جهاد دانشگاهی و به کمک خیرین به مرکز رشد و نوآوری خواروبار، گیاهان دارویی و کشاورزی می‌تواند انقلابی در راستای توسعه منطقه و ظرفیت بزرگی برای جذب نخبگان باشد.

معماریان اظهار کرد: این پروژه ۴۵۰۰ متر زیربنا دارد. اکنون که مرکز آموزش عالی کاشمر برای تبدیل سایت اداری به یک مرکز تحقیقاتی و رشد فناوری‌های کشاورزی اعلام آمادگی کرده می‌توان با انتقال برخی رشته‌ها به این مرکز با توجه به قطب کشاورزی بودن منطقه زمینه اجرای کارهای تحقیقاتی را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت پروژه سایت اداری شهرستان خلیل‌آباد در سال ۸۹ برای تجمیع و جانمایی حداقل ۲۰ اداره آغاز شد. بر اساس آنچه اعلام شده این پروژه از پیشرفت فیزیکی قریب به ۵۰ درصد برخوردار بوده و حدود ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

نماینده دانشگاه‌های منطقه ترشیز عنوان کرد: تاکنون نه‌ تنها بسیاری از تجهیزات و پنجره‌های سایت اداری خلیل‌آباد به سرقت رفته بلکه به محلی برای معتادان تبدیل شده است. در صورت واگذاری به مرکز آموزش عالی کاشمر این مرکز رشد واحدهای فناور و نوآور در حوزه علوم کشاورزی، شهرستان‌های منطقه ترشیز را پوشش خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها