صدرالحسینی گفت: وابستگی فکری غربگرایان داخلی به آمریکا موجب شده تا تحمل شکست خفت‌بار آمریکا برای‌شان قدری سخت باشد.
کد خبر: ۹۳۸۸۴۱۷
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار ما، پیرامون توقیف نفتکش آمریکایی و ممانعت نیروی دریایی سپاه پاسداران از دزدی نفت ایران توسط ایالات‌متحده گفت: این اقدام مهم جمهوری اسلامی می‌تواند در بسیاری از راهبردهای منطقه‌ای و بین‌المللی بطور مستقیم تأثیرگذار باشد.

وی افزود: تحقیر آمریکا در قبال ایران، موجب شده تا کشورهای منطقه نیز متوجه شوند که دیگر نمی‌توانند کلید امنیت خودشان را به دست ارتش متجاوز آمریکا بدهند؛ این در حالی است که از طرف دیگر رزمندگان انصارالله و دیگر جنبش‌های آزادی‌خواه جبهه مقاومت با این اقدام ایران، اعتماد به نفس مضاعفی پیدا کردند و مسیر نیل به اهداف آن‌ها تسریع خواهد شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: این حرکت همچنین به افول آمریکا تسریع بیشتری داد و بازتاب و به عبارت دیگر پس‌لرزه‌های این رخداد بزرگ در آینده در کنگره و در بین بخشی از نیروهایی آمریکا دیده خواهد شد و دولت باید را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز بسیاری از کشورها توان دفاع از منافع ملی خودشان را ندارند و حتی برخی کشورها کلید امنیت خودشان را به دست کشوری دیگر سپرده‌اند، اما جمهوری اسلامی با توانمندی‌های بومی و نظامی خودش، نشان داد که توان دفاع از منافع ملی خود را دارد و آن را برای افکار عمومی جهانیان به تصویر کشید.

وی تأکید کرد: این اقدام نیروی دریایی سپاه در واقع، مصداقی دیگر از یاری رساندن میدان به دیپلماسی بود چرا که موجب خواهد شد مذاکره‌کنندگان کشورمان طی هفته‌های آتی با موضع بهتر پای میز مذاکره بنشینند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در واکنش به مواضع و اظهارات برخی غربگرایان و اصلاح‌طلبان رادیکال که تلاش کردند این اقدام مهم را کم‌اهمیت جلوه دهند، عنوان کرد: این نوع مواجهه غربگرایان داخلی با اتفاقی با این سطح از اهمیت، نشان‌دهنده این است که آن‌ها تحلیل واقع‌بینانه و درستی از قدرت در عرصه بین‌الملل ندارند و البته وابستگی فکری آن‌ها به غرب و آمریکا هم موجب شده تا تحمل شکست خفت‌بار آمریکا برای‌شان قدری سخت باشد.

ارسال نظرات