روابط عمومی سازمان ورزش بسیج مصاحبه ای با مسئول تربیت بدنی بسیج اصفهان انجام داده است که مشروح آن به شرح ذیل می باشد.
کد خبر: ۹۳۸۸۳۸۹
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ،روابط عمومی سازمان ورزش بسیج مستضعفین مصاحبه ای با مسئول تربیت بدنی بسیج اصفهان انجام داده است که مشروح آن به شرح ذیل می باشد.
در خدمت آقای رجبی مسئول تربیت بدنی بسیج اصفهان هستیم؛
آقای رجبی بیزحمت یک توضیح اجمالی در خصوص عملکرد و فعالیت‌های تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان اصفهان بیان کنید.
ما در مرکز تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان و باشگاه مقاومت اصفهان یکسری راهبردهایی را جهت پیشبرد برنامه‌های بسیج درنظر گرفته‌ایم که این راهبردها را به صورت اختصار خدمتتان عرض میکنم:
راهبرد اول: پیگیری در خصوص احیا و تشکیل شبکه مدیریتی در عرصه‌های ورزش تا پایین‌ترین سطح یعنی تربیت بدنی پایگاه‌های مقاومت بسیج‌ استان اصفهان.
یعنی در تمام شهرستان‌ها و حوزه‌ها و در هر روستا و محله‌ای که پایگاه بسیج و مسئول تربیت بدنی دارد، اقدام به گرفتن شماره تلفن و ایجاد ارتباط در بستر فضای مجازی کرده‌ایم و اینگونه تمام برنامه‌های مرکز را به دوستانمان می‌رسانیم و نیز بازخوردها و عملکردهای آنان را در سریع‌ترین زمان ممکن جویا می‌شویم.
راهبرد دوم: توسعه آموزش از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های بازآموزی و دوره‌های مربی‌گری و داوری در سطح نواحی مقاومت حوزه‌ها و پایگاه‌های استان اصفهان.
برای مثال برگزاری کارگاه آموزش بازی‌های بومی محلی که ویژه 2000 نفر از مدیران تربیت بدنی پایگاه‌های بسیج‌مان در سطح و قالب 12000 ساعت آموزش تئوری و عملی، که تا این لحظه تقریبا 1600 نفر از مسئولین تربیت بدنی پایگاه‌هایمان در این دوره شرکت کرده‌اند و این دوره‌ها به اینصورت است که در هر شهرستانمان، مسئولین تربیت بدنی پایگاه‌ها را در مکانی مناسب جمع می‌کنیم و از استان، مربی و استاد مربوطه اعزام می‌شود و در کارگاهِ 8 ساعته‌ی تئوری و عملی، کلیه قوانین و مقررات و روش‌های مورد نیاز و مورد بحث آموزش داده می‌شود و انتظار داریم تا آخر هفته بسیج بتوانیم تعداد مسئولین را به 2000 نفر برسانیم.
راهبرد سوم: احیا و فعالسازی پایگاه مقاومت بسیج از طریق حوزه ورزش در راستای امیدبخشی و هویت‌بخشی، تربیت مدیران در سطح ورزش شهرستان‌ها و استان‌ها، برگزاری مسابقات و توسعه ورزش همگانی.
راهبرد چهارم: احیا و فعالسازی باشگاه مقاومت که به عنوان باشگاه مولد و استعدادیاب مطرح است، جهت ایجاد و تعریف یک قله در عرصه ورزش برای قهرمانان و راه‌اندازی تیم‌های تراز شهرستان و استان در سطح بسیج و همچنین استفاده بهینه از سالن‌های ورزشی که در سطح استان داریم چه سالن‌های 9دی چه سالن‌های صالحین که اگر این اتفاق محقق شود وضعیت استعدادیابی حوزه ورزشمان به سمت اقشار کم درآمد می‌رود که شاید تمکن لازم را نداشته باشند که بتوانند در رشته خودشان به موفقیت برسند. و نیز بتوانیم استعدادهای خوبی را که داریم، اول به تیم‌های استانی و در مرحله بعد در سطح ملی معرفیشان کنیم.
راهبرد پنجم: توجه ویژه به استعدادیابی و استعدادگزینی از طریق تشکیل و افتتاح خانه‌های تخصصی ورزش بسیج.
ما در هرناحیه با توجه به استعداد آن منطقه یک خانه ورزش تخصصی راه انداخته‌ایم مثلا اگر یک منطقه کشتی خیز است آنجا یک خانه‌ی کشتی راه اندازی کردیم یا برای مثال تکواندو و کاراته و یا تیراندازی و امثال اینها. که الان حدود 35 پایگاه استعدادیابی در سطح استان فعال هستند و کار می‌کنند و در سنوات گذشته ورزشکارانی هم به اردوهای تیم ملی از طریق همین پایگاه‌های ورزش معرفی شده‌اند.
راهبرد ششم: توجه ویژه به زیرساختارهای اماکن ورزشی؛ هم توسعه، هم تکمیل و هم تجهیز سالن‌های ورزشی صالحین و 9دی.
اتمام و تکمیل این پروژه‌ها را با پیگیری و انعقاد تفاهمنامه و قرارداد با مجموعه اداره کل مالیاتی و اداره کل ورزش و جوانان دنبال می‌کنیم و تا امروز هم بالغ بر حدود دو یا سه میلیارد تومان پول به سوله های ورزشی تزریق شده است.
با توجه به این راهبردهایی که پیش می‌برید، چه مشکلات و چه موانعی در مسیرتان وجود دارد و اگر در بعضی جاها روند کند پیش می‌رود علتش چیست؟ و چگونه این مشکلات برطرف می‌شود؟
عدم پرداخت بودجه‌های مناسب، بزرگترین مشکل در مجموعه ورزش است اما این مشکل دست و پای ما را نبسته و از روش‌های مختلف استفاده می‌کنیم که این مشکل را به سمت حاشیه ببریم و از ظرفیت های مجموعه‌ها در شهرستان‌ها و استان استفاده بکنیم که بتوانیم آن ظرفیتی که در نیروهای ورزشکار بسیج‌مان در شهرستان‌ها وجود دارد را به عرصه ظهور برسانیم.
البته مسائل مالی و بودجه، چندین ساله که آسیب می‌زند به طوری که خیلی از سوله‌ها قرار بود تا الان ساخته شود ولی نشده و به دلیل مشکلات مالی شاید 60 یا 70 درصد این سوله‌ها ساخته شده و هنوز 30 یا 40 درصدشان باقی مانده تا تکمیل بشوند و باید این 30، 40 درصد باقی مانده از مجموعه خود استان تأمین هزینه می‌شده ولی متاسفانه استان هم نتوانست تأمین هزینه کند و یک عدد نزدیک به 120 میلیارد تومان نیاز است که تمامی این سوله‌های ورزشی تکمیل شود که اگر این اتفاق عظیم می‌افتاد تمامی این سوله‌ها به چرخه ورزش می‌پیوست، هم باعث درآمدزایی در حوزه ورزشمان می‌شد که می‌توانستیم درآمد را سوق بدهیم به سمت مجموعه‌های استعدادیابی ورزش و پایگاه‌های استعدایابی‌مان و باشگاه مقاومت و هم اینکه یک ظرفیت خیلی خوبی برای ورزش همگانی و قهرمانی خود شهرستان هایمان ایجاد می‌کرد.
یکی دیگر از مشکلاتی که داریم، باشگاه مقاومت در تهران و مرکز است که یک اساسنامه جامع و کامل هنوز در باشگاه مقاومت وجود ندارد که باید این اساسنامه تهیه شود و برای استان‌ها ارسال شود که بتوانند تمامی ظرفیت‌های بسیج را در حوزه ورزش پای کار بیاورند. ما اعتقاد داریم اگر نیاز داریم پایگاه‌های بسیج‌مان احیا بشوند، حوزه ورزش که جوان پسند است و جوانان ما به دنبال حوزه ورزش جمع می‌شوند، باید تقویت شود. که اگر این اتفاق بزرگ بیفتد و باشگاه مقاومت به جایگاه خودش برسد مطمئنا خیلی عملکرد خوبی در بحث فعالسازی پایگاه‌های بسیج می‌تواند داشته باشد. اگر هر پایگاه بسیج‌مان یک تیم قوی داشته باشد و بتواند در عرصه‌های مختلف ورزشی کار کند اتفاقات خیلی خوبی می‌تواند در آن محله یا شهرستان رقم بزند.
مشکل دیگری که در مجموعه ما هست در بحث پراکندگی جغرافیایی است که بعضی از نواحی‌مان از نظر سرزمینی تا مرکز استان 450 کیلومتر فاصله دارند یعنی اگر بخواهیم به سمت تهران حرکت کنیم، مسافت کمتری طی می‌کنیم تا اینکه به این نواحی برویم.
مثل آراد بیدگل که به تهران نزدیکتر است تا به ما و این پراکندگی باعث شده نتوانیم آن برنامه‌هایی که به صورت تجمیعی می‌شود برگزار کرد را برگزار کنیم. و ان‌شا‌الله با اتمام کرونا در کشور بتوانیم فعالیت‌های حضوری بیشتری داشته باشیم.
ممنون از توضیحات کاملی که دادید، بیزحمت برنامه هایتان برای هفته بسیج را نیز بیان کنید:
بله، افتتاحیه و اختتامیه کارگاه‌های آموزشی بازی‌های بومی محلی استان،
افتتاح 5 خانه تخصصی ورزشی در سطح نواحی بسیج استان در شهرستان‌های مختلف،
برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح نواحی و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان،
برگزاری دوره‌های مربی‌گری درجه سه در رشته والیبال ویژه خواهران و برادران بسیج استان،
برگزاری همایش پیاده‌روی، کوه‌روی، کوه‌گشت، دوچرخه‌سواری و ورزش همگانی از جمله اقدامات ما بوده و هست. و نیز شرکت کردن ورزشکاران منتخب بسیج استان در مسابقات آنلاین سازمان ورزش بسیج کشور. و طرح شناسایی و تجلیل از یک یا دو نفر از ورزشکاران مطرح هر شهرستان که در مجموع به 70 نفر می‌رسند.
ضمن عرض خسته نباشید بابت تلاش‌ها و فعالیت‌های شما در استان اصفهان،
اگر نکته و سخنی در پایان دارید بفرمایید.
در پایان آرزوی توفیق می‌کنیم برای همه خدمتگزاران مجموعه‌های ورزش بسیج و التماس دعا خدمت مسئول محترم سازمان ورزش بسیج جناب آقای سرهنگ خداقلی پور و همکاران محترمشان و امیدواریم که خداوند صحت و سلامتی و طول عمر با عزت به همه دوستان عنایت فرماید.

ارسال نظرات