برنامه " تهران 20"، پانزدهم آبان ماه، با حضور دکتر "صدیف بدری" نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بررسی موانع و چالش های مربوط به قانون جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون واحد مسکونی پرداخت.
کد خبر: ۹۳۸۸۲۹۹
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه " تهران 20"، پانزدهم آبان ماه، با حضور دکتر "صدیف بدری" نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بررسی موانع و چالش های مربوط به قانون جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون واحد مسکونی پرداخت.

 دکتر بدری در این برنامه تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید گزارش عملکرد قانون جهش تولید مسکن را تا انتهای آذر ماه به کمیسیون عمران ارائه دهد و همچنین این وزارتخانه موظف است برنامه عملیات اجرایی خود را به تصویب شورای عالی مسکن و شهرسازی برساند که تاکنون دو جلسه میانشان تشکیل شده است.

نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا ده روز آینده برنامه عملیاتی وزارت راه و شهر سازی به طور دقیق با تقسیم بندی شهر به شهر و آمار مشخص ساخت مسکن در هر یک از استان ها به صورت سالانه ارائه می شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال مجری برنامه با مضمون؛ در صورت عدم تحقق وعده های داده شده از سوی دولت در خصوص ساخت مسکن، مجلس نظارتی بر آن دارد؟ توضیح داد: مجلس طی گزارشات سه ماه ای که از وزارت راه و شهرسازی طلب می کند، به بررسی و رصد پیشرفت برنامه ها می پردازد.

به گفته وی از سوی مجلس شورای اسلامی یک نماینده ناظر در شورای عالی مسکن، و نماینده ناظر دیگری نیز در هیات امنای صندوق ملی مسکن حضور دارند که به طور مرتب گزارش عملکرد دستگاه های مربوطه را به مجلس منتقل می کنند و در صورت تشخیص کم کاری از دستگاه های دولتی، مجلس از شان نظارتی خود استفاده می کند.

در این برنامه دکتر "حسن نوروزی" نائب رئیس دوم کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز طی مکالمه تلفنی توضیحاتی را در خصوص قانون بیمه شخص ثالث ارائه کرد.

بنا به درخواست مخاطبین برنامه تهران 20 مسئله خودرو های متعارف و نامتعارف به معضلی در دفاتر بیمه تبدیل شده و با ارسال ویدئوهای خود درخواست پیگیری این موضوع را داشتند.

دکتر نوروزی با ارائه توضیحاتی در خصوص ماده 8 قانون بیمه شخص ثالث افزود: این قانون در مجلس نهم به تصویب رسید که درحال حاضر مشکلاتی در خصوص این ماده نمایان شده است که نیاز به بازبینی و اصلاح آن را طلب می کند.

ارسال نظرات