خبرهای داغ:
نشست سران قبایل و طوائف عشایری زیرکوه

نشست سران قبایل و طوائف عشایری زیرکوه با حضور رئیس سازمان بسیج عشایر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی ، سرهنگ سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در این نشست گفت: عشایر در نشست سران قبایل و طوائف عشایری زیرکوهقبل از انقلاب در لبیک به امام راحل یار ایشان بودند و در بعد از انقلاب هم با سلاح‌های ابتدایی خود در دفاع از انقلاب گام برداشتند و امروز هم در جنگ اقتصادی به تعبیر مقام‌معظم رهبری در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۳۸۸۲۶۹
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

سرهنگ سعیدی گفت: امام خمینی(ره) با واژه‌هایی مثل نجابت، غیور مردی، اخلاص مرزبانان و ذخایر انقلاب از عشایر یاد کرده اند و تلاش کنید این اوصاف را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهید تا با همین ویژگی‌ها از جمله نجابت آثار اخلاص و گذشت و مرزبانی و استکبار ستیزی رشد کنند.


وی گفت: عشایر بیش از ده هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند که کنگره ده هزار شهید انقلاب را در دستور کار داریم تا بتوانیم این روحیه را به نوجوانان و جوانان عزیز انتقال دهیم.


سرهنگ سعیدی خطاب گفت: تقویت وحدت اقوام و مذاهب یکی از اولویت‌ها در خراسان جنوبی ناست چرا که دشمنان در تلاشند تا از هروقت و شکافی این وحدت را به هم بزنند و در مقابل ما باید تلاش کنیم با وحدت بیشتر توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

وی افزود: بسیج خانه شماست و ارتباط و باید تعامل شما با فرماندهان بسیج بیش از پیش باشد تا مشکلات را بتوانیم با همکاری حل کنیم.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور از پیگیری مشکلات عشایر این منطقه در فراکسیون عشایر مجلس خبر داد.


رئیس اداره امور عشایر زیرکوه هم گفت: در مورد خرید دام عشایر اقدامات انجام شد، اما با وجود افزایش قیمت نهاده‌های دامی، قیمت دام تغییری نکرده است.


حیدری افزود: باید به جای خرید دام عشایر نهاده های دامی ارزان‌تر در حد زنده ماندن دام در اختیارشان قرار دهیم.

فرمانده سپاه شهرستان هم گفت: جمعیت شهرستان بیش از ۴۰ هزار نفر است که ۱۲ هزار نفر را عشایر با ۴۳ پایگاه مقاومت بسیج عشایری با ۵۰۰۰ بسیجی تشکیل می‌دهند.


سرهنگ کاری افزود: عشایر ایثارگری از جان گذشتگی و در خط بودن خود را با ۴۳ شهید دفاع مقدس و درگیری‌های شرق کشور ثابت کرده اند.


وی با اشاره به اینکه عشایر شهرستان بیش از ۲۰۰ هزار راس دام سبک و ۴۰۰۰ نفر شتر دارند گفت: خرید تضمینی دام عشایر خیلی کند  و تامین نهاده‌های دامی و مشکلات مترتب با آن، کمبود سهمیه یارانه‌ای نهاده‌ها از دیگر مشکلات عشایر است.

 

سرهنگ کاری با اشاره به اینکه برای آبرسانی به محلات عشایری اقدامات خوبی انجام شده  افزود:  ۴۰ محله آبرسانی پایدار انجام شد و کلنگ آبرسانی به جنوب شهرستان هم زده شده و برای ادامه راه مساعدت لازم دارد.


در این نشست نمایندگان عشایر زیرکوه  هم به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند.

 
 
ارسال نظرات