مطالبه 123 هزار نفر از فرهنگیان از رئیس جمهور

123 هزار نفر از خانواده بزرگ فرهنگیان طی نامه ای از آیت الله رئیسی درخواست نمودند که گزینه مورد معرفی وزارت آموزش و پرورش احمد حیدری معاون سابق این وزارتخانه باشد.
کد خبر: ۹۳۸۸۰۷۳
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

احمد حیدری پیشتر به عنوان سخنگوی دانشگاه آزاد و معاون پارلمانی این دانشگاه شناخته می شود اما اکثر سوابق او در آموزش و پرورش بوده و در کارنامه کاری اش معاون حقوقی و امور مجلس، مدیرکل وزارتی وزارت آموزش و پرورش و معاون برنامه ریزی و مشارکت های نوسازی مدارس و دبیر شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش دیده می شود.
حیدری در لیست سه نفره نهایی رئیس جمهور برای معرفی به مجلس بود، اما در نهایت حسین باغگلی به مجلس معرفی شد. حیدری در انتخابات ریاست جمهوری رئیس ستاد فرهنگیان آیت الله رئیسی بود و بدلیل ارتباط نزدیک با بدنه وزارت آموزش و پرورش، شانس او برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی بالا می بینند، او در حال حاضر معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو می باشد.
محمد قاسمی دبیر جنبش معلمان انقلابی کشور در خصوص مطالبه جامعه بزرگ فرهنگیان و معلمان انقلابی برای معرفی احمد حیدری گفت: آموزش و پرورش رکن اساسی و پایه ترویج فرهنگ، علم و شخصیت پروری می‌ باشد و نیز نقش محوری معلمان و فرهنگیان در دستگاه تعلیم و تربیت برای آماده سازی نسل‌های آینده ساز بسیار حیاتی است که اگر پایه فعالیت‌های علمی و پرورشی در فضای مدرسه به خوبی شکل بگیرد به طور قطع مراتب عالی تحصیلی استمرار خواهد یافت و ریزش فکری سرمایه‌های اجتماعی اندک خواهد بود.
وی ظهار داشت: اکنون با توجه به نیاز ضروری وزارت آموزش و پرورش به وزیری مکتبی، کارآمد، فسادستیز، انقلابی و فرهنگی که بتواند در حوزه آموزش و هم در حوزه پرورش، تحول بنیادین را به عرصه ظهور گذارند، از این رو ما 123 هزار نفر از خانواده بزرگ معلمان انقلابی، برادر ارزشی و نام آشنا احمد حیدری که سوابق ارزنده و عملکرد بسیار خوبی در وزارتخانه داشته، از رئیس جمهور مردمی مطالبه می نماییم. قطعاً با معرفی ایشان بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس، بذر امیدی در دل جامعه فرهنگی کشور نهادینه می شود.
در خصوص وزارت آموزش و پرورش و بنا به اهمیت موضوع، شورای عالی جوانان انقلابی کشور ورود نموده و با ارسال نامه ای خواستار معرفی احمد حیدری به مجلس شورای اسلامی شده است.
محمدحسین علوی رئیس شورای عالی جوانان انقلابی در این خصوص عنوان نمود: امروز با وجود ایثار و جانفشانی آموزگاران دلسوز در سراسر کشور، گسترش عدالت در برخورداری عمومی از خدمات به روز و بهنگام برای دانش آموزان، با وجود ویروس منحوس کرونا به دغدغه ی بسیاری از والدین این عزیزان تبدیل شده است. دغدغه ای که علی رغم تاکیدات و ارائه طریق رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در سیاست های کلی حوزه آموزش و پرورش با اجرای طرح های تحول در نظام آموزش در دولت های سابق یازدهم و دوازدهم مرتفع نشده و با شیوع ویروس کرونا هر روز بر ابعاد و نگرانی های ناشی از آن افزوده می شود، مسئله ای که با طراحی الگویی علمی و مبتنی بر شواهد، همت جهادی و اراده انقلابی متخصصان این کشور نه تنها قابل حل است بلکه نظام آموزش و پرورش از ظرفیتی برخوردار است که می تواند بعنوان یکی از اصلی ترین حوزه های زیرساختی در کشور ایفای نقش نموده و منجر به آرامش خاطر مردم عزیزمان گردد.
علوی افزود: نامه ای به رئیس جمهور تقدیم شده که مطالبه بدنه آموزش و پرورش اظهار و درخواست نمودیم؛ در راستای تحقق آرمان های مردمی شورای عالی جوانان انقلابی، احمد حیدری که از روحیه و سوابق انقلابی، تجربیات ارزنده و متعدد در مسئولیت های ارشد وزارت آموزش و پرورش برخوردار بوده و مورد تایید بدنه معلمان دلسوز و تشکل های وزارتخانه متبوع می باشند، جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد گردد.
رئیس شورای عالی جوانان انقلابی در پایان افزود: امیدواریم، با انتصاب ایشان که شخصی جوان، متخصص و برخوردار از عمل انقلابی و روحیه جهادی و تحول خواهانه و دارای تجربه مدیریت عالی در سطح ملی است، شاهد درخشش تحقق اهداف و ارزشهای والای رهبری معظم در نظام آموزشی کشور و کسب رضایت پروردگار متعال باشیم.

ارسال نظرات