نمایشگاه هنرمندان کاریکاتوریست با عنوان «کشیده‌ها» به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان در موزه فلسطین برگزار شد تا با استفاده از استعاره های مفهومی به ابزاری فرهنگی برای استکبار ستیزی در جامعه تبدیل شود
کد خبر: ۹۳۸۷۶۴۴
|
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  هنر‌های تجسمی یکی از امکان‌هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تشریح مبانی انقلاب نقش مهمی داشت و توانست با استفاده از استعاره‌های مفهومی با پیوند فرم به محتوایی عموما طنز، در انتقال مفاهیمی همچون استکبار ستیزی و مقاومت نقش مهمی ایفا کند.

کاریکاتور و کارتون را می‌توان یک ابزار فرهنگی مهم دانست که نسبت به دیگر عرصه‌های تجسمی قدرت جذب مخاطب بیشتری دارد و در مواجهه با مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه از پویایی بیشتری برخوردار است و در مقام واکنش می‌تواند، کنش تازه‌ای ایجاد کند.

این رویداد به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در موزه فلسطین برگزار شد.

کاریکاتور ابزار فرهنگی برای مقابله با هجمه استکبار است
این نمایشگاه با محوریت یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار  و هم‌چنین روز دانش آموز متشکل از۵۰ اثر مجموعه آثار هنرمندان و اساتید انقلابی، از ۱۳ آبان لغایت ۲۶ آبان در محل موزه هنر‌های معاصر فلسطین برپا می‌باشد.

این نمایشگاه به همت انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با مشارکت موزه هنر‌های معاصر فلسطین تا ۲۶ آبان همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ (بجز ایام تعطیل) به نشانی خیابان طالقانی، خیابان برادران مظفر، شماره ۷۴میزبان عموم علاقه‌مندان و مخاطبان خواهد بود.

ارسال نظرات