خبرهای داغ:
هنری: راه و روش های دشمن را بشناسیم و با آن به مبارزه و مقابله بپردازیم و با آن به روشنگری و به خصوص علمی و سیاسی بپردازیم و اینگونه با استکبار مبارزه کنیم.
کد خبر: ۹۳۸۷۵۹۶
|
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

فاطمه هنری مسئول  سابق بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند و فعال دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی به مناسبت ۱۳ آبان در تعریف استکبار اظهار داشت: استکبار به معنی خودبزرگ بینی و یک حس برتر بودن است و در بحث بین الملل و جهانی وقتی صحبت از استکبار می شود یعنی یک کشوری مانند ایالات متحده امریکا که خودش را برتر از بقیه کشورها می ببیند و خود را قدرت برتر می داند.

وی با بیان اینکه پایه استکبار ظلم به دیگران است افزود: مستکبران اجازه نمی دهند بقیه کشورها هم پیشرفت کنند و علتش این است که ترس دارند همین کشورهای مستضعف روزی در مقابلشان بایستند.

هنری در ادامه گفت: هر کشوری دلش می‌خواهد آزادی و استقلال داشته باشد و عزت ملی خود را حفظ کند وقتی که با این کشورهای مستکبر روبه رو می شود درصدد مقابله و مخالفت با  مستکبران برمی‌آید بنابر این استکبار ستیزی به معنای حفظ عزت، استقلال و آزادی ملی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دانشمندان ما را ترور می‌کنند گفت: روایت معروفی است که "العلم سلطان" علم حرف برتر را در جهان می زند و دانشمندان ما در ایران به یک نقطه ای از علم دست پیدا کردند که خیلی از کشورها آرزو دارند به آن جایگاه برسند و تنها راه رسیدن به هدفشان این است که دانشمندان ما را از بین ببرند تا ما نتوانیم پیشرفت کنیم.

 مسئول  سابق بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند در ادامه بیان کرد: این کشورها سخت در اشتباهند چون وقتی که دانشمندان علمی ما به خصوص دانشمندان هسته ای ما را ترور می‌کنند فقط آن فرد را از بین بردند ولی اندیشه و فکر فرد همچنان ادامه دارد و جوانان ما راه را ادامه می دهند.

هنری با اشاره به اینکه کودکان فلسطین، افغانستان و یمن نیز به دست استکبار جهانی ترور می شوند عنوان کرد: این کار چند دلیل دارد که دلیل اول آن ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آن کشور است.

 مسئول  سابق بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه استکبار  دست به ترور کودکان می زند تا  مردم آن کشور را از مقاومت و مبارزه خسته کند گفت: مستکبران درمانده شده اند و هیچ چاره ای ندارند جز اینکه مردم و کودکان مظلوم و بی پناه کشورهای مقاومت را نابود کنند.

وی با اشاره به 13آبان روز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) اظهار کرد: می توانیم لانه جاسوسی عصر خودمان را تسخیر کنیم اول اینکه ما باید استکبار عصر خودمان را بشناسیم و با روش هایی که به کار می برد هم آشنا باشیم.

هنری یادآور شد: دانشجویان در سال ۵۷ از دیوار سفارت آمریکا در ایران بالا رفتند و لانه جاسوسی را تسخیر کردند امروز این روش جوابگو نیست کاری که ما باید بکنیم این است که راه و روش های دشمن را بشناسیم و با آن به مبارزه و مقابله بپردازیم و با آن  به روشنگری و به خصوص علمی و سیاسی بپردازیم و اینگونه با استکبار مبارزه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ارتباط و تعامل با دیگر کشورها و به خصوص آمریکا باید چگونه باشد بیان کرد: مذاکره  با هر کشوری حالا چه آمریکا باشد یا نه باید با عزت ملی همراه باشد یعنی آن کشوری که پشت میز مذاکره نشسته خود را برتر از ما نداند و اقتدار ملی ما حفظ شود.

این فعال دانشجویی گفت: مذاکره با آمریکا فی‌نفسه اگر اقتدار، عزت و منافع ملی کشور ما حفظ شود اشکالی ندارد یعنی نمی شود آن را نفی کرد اما مشکل اینجاست که آمریکا دشمن ما است هیچ وقت به دنبال این نیست که اقتدار و عزت کشور ما حفظ شود و همیشه به دنبال راهی برای آسیب رساندن و متضرر ساختن کشور ما است و نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

وی عنوان کرد: باید بدانیم که مشکل آمریکا با خود کشور ایران نیست مشکل آمریکا با جمهوریت اسلامی  ایران است و تا زمانی که جمهوری اسلامی وجود دارد مذاکره با آمریکا معنایی ندارد و آمریکا دشمن ما باقی خواهد ماند.

سردار سلیمانی سمبل استکبارستیزی در جبهه مقاومت و جهان اسلام است

هنری بابیان اینکه سردار سلیمانی هر آنچه که داشت در طبق اخلاص گذاشت و برای مردم مستضعف ایران و جهان به کار برد تا آنان را از رنج و ظلم رها کند گفت: حاج قاسم نه تنها  در کشور خودمان در مناطق محروم دست کودکان و مردم مظلوم و محروم را گرفت بلکه در سوریه در کنار رزمندگان سوری همراه با آنان در مقابل داعش ایستاد

وی در ادامه افزود: سردار سلیمانی در عراق طبق گفته خود دولتمردان عراق عمر دولت عراق به ساعت رسیده بود اما حاج قاسم آنان را نجات داد و با داعش به جنگ برخاست.در لبنان حاج قاسم به جنگ با صهیونیست ها پرداخت.

فرمانده اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: همچنین حاج قاسم در یمن در کنار کودکان و مردم  مظلوم یمن در برابر رژیم سعودی ایستاد و مبارزه کرد. حاج قاسم هر آنچه را که داشت فدای مردم مظلوم کرد و هیچ وقت شعار نداد و همیشه به حرفی که می زد عمل می‌کرد و به همین دلیل است که حاج قاسم نماد مقاومت شد.

 هنری راه برون رفت از تحریم ها را اینگونه عنوان کرد: ما اول باید دشمن خود را بشناسیم و بدانیم چه کسانی دشمن ما هستند و بعد از آن روش هایی که دشمن به کار می برد را بشناسیم و مهم تر اینکه به مبارزه با آن ها بپردازیم.

وی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنند و شعارشان اقتصاد مقاومتی است این سیاست ها باید در همه جامعه به کار برده شود.

گام دوم انقلاب زمان میدان داری جوانان است

فعال دانشجویی بیرجند تنها راه رسیدن به این‌ هدف را اینگونه بیان کرد: ما باید به خودمان، و توان داخلی و جوانان مان اعتماد کنیم به نیروی خودمان اعتماد داشته باشیم تا بتوانیم از این شرایط بیرون بیایم و با تحریم ها مقابله کنیم.

وی در پایان در مورد انتظارات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید داشتند که گام دوم انقلاب زمان میدان داری جوانان است و جوان ها باید پای کار بیایند و از تجربیات گذشته عبرت بگیرند و با توکل به خدا و انگیزه و امیدی که دارند شروع به کار کنند تا به یک الگوی اسلامی کامل تری نزدیک شویم.

وی گفت: تنها خواسته رهبر انقلاب از ما همین است که ما با فکر و علم خودمان و با توان و نیروی جوانی مان شروع کنیم و کشورمان را روز به روز پیشرفته تر کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها