فرمانده سپاه ناحیه ورامین بر ضرورت اقدامات جهادگونه در فضای مجازی و جنگ نرم تأکید کرد و گفت که این مهم با تشکیل شبکه مردمی سایبری رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۹۳۸۷۲۲۳
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرگرد سعید تاجیک فرمانده سپاه ناحیه ورامین صبح امروز در آئین افتتاحیه مرحله استانی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی بر ضرورت اعتماد به نسل جوان و بهره‌گیری از ظرفیت جوانان اظهار داشت: هر کاری که به دست جوانان سپرده شود و با تسهیل‌گری هم همراه باشد، قطعاً اتفاقات مثتبی رقم خواهد خورد و نتایج مطلوبی حاصل می‌شود.

وی تشکیل شبکه مردمی سایبری را در شرایط کنونی یک امری مهم و ضروری توصیف کرد و در این رابطه گفت: باید به مردم در خصوص مزایا و خطرات فضای مجازی توضیح داد و بعد از اینکه با این فضا به طور کامل آشنا شدتد، می‌توان شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی را تشکیل داد تا فضای مجازی به عرصه تقابل با جنگ نرم دشمنان تبدیل شود.

 فرمانده سپاه ناحیه ورامین تأکید کرد که باید با جدیت تمام در حوزه فناوری، نرم‌افزار و عقیدتی کار ویژه صورت گیرد تا پیشرفت‌ها و دستاوردهای ملموس و محسوسی در حوزه فناوری رقم بخورد.

تاجیک با بیان اینکه در صورت تشکیل شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی پیروز جنگ نرم خواهیم بود، گفت: زمانی در جنگ سخت دشمن را شکست دادیم اما امروز آرایش جنگی دشمن تغییر کرده و بنا به گفته رهبر انقلاب جنگ امروز جنگ اراده ها و جنگ شناختی است. در جنگ شناختی باید مردمی را که از تحلیل سیاسی برخوردار نیستند از طریق فضای مجازی آگاه کرد تا فضای مجازی به ابزاری مهم و اثرگذار در جنگ شناختی تبدیل شود؛ زیرا فضای مجازی بهترین ابزار برای مقابله با جنگ شناختی و جنگ نرم دشمنان محسوب می‌شود.

وی در پایان جهاد را یکی از ملزومات مهم در فضای مجازی و مقابله با جنگ نرم توصیف کرد و اظهار داشت: در فضای مجازی باید به معنای واقعی جهاد انجام شود و افسران جنگ نرم باید هوشیارانه در این عرصه حضور فعال داشته باشند و منافع نظام و انقلاب را تأمین و از آن صیانت کنند.

انتهای پیام/****

ارسال نظرات